Als een vogeltje zichzelf verzorgt....

Gestart door bridgetvh, mei 17, 2011, 14:10:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bridgetvh

Ik weet niet of dit topic op de goeie plek staat?

Ik vind het leuk om te kijken hoe mijn parkietje Javier zichzelf verzorgt. Als hij veertjes met zijn snavel strijkt, tot in het puntje van zijn vleugels of staart. Als hij de vleugels spreid, zie je pas hoeveel veertjes daarin verborgen zitten. Als hij 'normaal' zit, lijkt zijn lijfje bijna glad.

Op die manier kijk ik ook altijd of mij wat opvalt, wat ik normaal niet kan zien.

Javier heeft wel nog één rafelige lelijke staartveer, de anderen zijn mooi, ik denk deze verliest ie wel in de rui. Maar (nog) niet gebeurd. En één vleugelveertje, dat in het verleden (door de vorige eigenaar) is geknipt, zit er nog een, de andere zijn al vervangen. Vervangt niet het complete verenpak in de rui, maar alleen een gedeelte?

Kleintjes

Dat klopt.
Per rui worden slechts gedeeltes vervangen. Zou niet logisch zijn alles in 1 keer vervangen wordt want dan zouden parkietjs (en alle vogels) in 't wild 'n hap-klare maaltijd zijn voor de roofdieren :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses