Lust niets

Gestart door chaaaahr, mei 15, 2011, 22:09:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chaaaahr

Hallo!

Sorry dat ik alweer een topic heb over voeding, maar ik had een belangrijke vraag..

Ik heb Kiki nu bijna een week maar ze eet alleen normaal zaad. Er heeft ondertussen al appel, sla en komkommer in de kooi gehangen en die hele week trosgierst maar ze eet helemaal niets anders dan het normale zaad.

Ook (ja dit is weer een andere vraag) zit ze de hele tijd op de grond  (niet als ze slaapt) en graaft ze en rolt ze over de grond. Verder doet ze niets. Ze doet ook niets met mijn hand als ik hem in de kooi doe, maar negeert hem volledig.

Hoe kan ik haar dan tam maken? Ze negeert me én lust geen trosgierst waarmee ik het kan proberen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!  :-X

pixie

Hoi chaaaahr,

In parkieten-tijd is een week helemaal niet zo lang, is mijn ervaring. Bij mij duurt het best lang voordat ze ergens aan wennen of interesse in krijgen.
Ik zou dan ook niet in een week allemaal verschillende dingen aanbieden, maar 1 een paar keer achter elkaar zodat Kiki eraan kan wennen. Als je het elke keer op dezelfde plek hangt, zal Kiki vanzelf gaan kijken wat het is.

Hoe je haar tam kan maken staat uitvoering beschreven op de site: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php
Funmetalgirl heeft ook handige filmpjes op youtube, dit is er eentje van: http://www.youtube.com/watch?v=BNi1rJZ_-_0

MissDorien

Verstrek je onbeperkt zaad?

Maaike*

Ivy at eerst ook geen groente en fruit, pas toen ik het stelselmatig in een bakje met spiegeltje in de bodem (in de dierenwinkel bij ons verkopen ze dat als badjes) ging aanbieden, soms met wat sesamzaadjes erom heen, begon ze voorzichtig wat te eten. Tis nu nog niet helemaal wat t zijn moet, voor mijn gevoel heeft t niet met niet lusten maar met durven te maken. En dat heeft nu eenmaal wat tijd nodig.

Tam maken kan je ook doen met het gewone eten. Geef haar met de hand eten, de eerste dagen bij Ivy duurde dat de eerste week (!) zo'n 1 1/2 uur voordat ze naar mijn hand kwam, uiteindelijk binnen 10 minuten. Je hebt veel geduld nodig, maar loont zeker!
Zorg wel dat ze genoeg eet als je haar etensbakje eruit haalt, tis niet de bedoeling dat ze verhongert natuurlijk.

pris1958

Ook snow is een mieperdemiep wat betreft groente en fruit. Bekijkt het niet, is er bang van of lust het niet geen idee. Wat ik soms doe is een bakje met groente en zijn lievelingsspeeltje ( een rinkelballetje) erin leggen. Zo gaar hij er in ieder geval naar toe. Soms snij ik de verse groente heel klein en meng dit door zijn zaad.

Jahalon

Wat ik doe bij mijn parkiet, wiens naam trouwens Piet is, ik hang het in de kooi of doe het in een bakje en eet er vervolgens zelfs iets van, zodat Piet het ziet. (dat rijmt) Daarna gaat ie meestal naar de plek waar het zich bevind, kijkt mij nogmaals aan of ik nog een hap neem. Zo ja, dan neemt meneer ook een hap. Piet is trouwens mijn eerste parkiet, tis een grasparkiet en in 1 woord "GEWELDIG!!". Heeft lang geduurd voor hij tam was, 4 a 5 wkn, maar heb hem zij gang laten gaan, en ja hoor daar kwam ie op mijn hand en zins dien zijn we hele dikke vrienden!!

         gr Jahalon