badderen

Gestart door bridgetvh, mei 11, 2011, 21:38:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bridgetvh

Nu heb ik al heel veel topics over badderen en douchen gelezen, maar wil hier graag mijn eigen verhaal/vraag ook nog even neer zetten.

Javier, mijn parkietje, baddert graag in zijn drinkbakje als ik net een schone ophang. Ik heb een soort flesje, maar met een klein bakje onderin, waar een laagje water zit. als er water uit dat bakje gedronken wordt, loopt er weer nieuw schoon water uit het flesje in dat bakje.

Ik heb al eens zonder resultaat echt een badje aan de kooi opgehangen, lang tijd gegeven en geprobeerd. zonder resultaat. We hebben hem al meerdere keren meegenomen naar de badkamer om te douchen. Veel stress, geen resultaat. Ook de keukenkraan is/was geen succes. Nu rest mij alleen dat ik de plantenspuit nog eens wil proberen.

Omdat hij wel baddert in zijn drinkbakje vind hij water toch WEL leuk. Waarom dan niet als ik het op een andere manier aanbied?


Daniquev

die van mij wilt ook alleen maar in dát ene badje.. anders vliegt ze meteen van het water weg.

miekie

Hoi,

Onze parkieten badderen onder de kraan in de gootsteen. Eerst moesten ze er niets van hebben, maar de kunst is om ze nieuwsgierig te maken. Terwijl een parkiet bij mij op de schouder zat liet ik de kraan zachtjes lopen en zat er met m'n vingers onder. Iets zeggen in de richting van 'ohh, lekker water' en dat regelmatig herhalen. Zelf doen of het heerlijk is om onder de kraan te zijn maakt het vogeltje misschien zo nieuwsgierig dat hij/zij steeds dichterbij komt om ook te kijken en, wie weet... misschien ooit in de gootsteen springt om het ook te proberen. Niet te veel haast hebben.... geduld is een schone zaak.
Succes,
Miekie

lovesbudgies

Citaat van: bridgetvh op mei 11, 2011, 21:38:40
Omdat hij wel baddert in zijn drinkbakje vind hij water toch WEL leuk. Waarom dan niet als ik het op een andere manier aanbied?

Meestal omdat ze de andere manieren eng vinden. En verder hebben parkieten gewoon een voorkeur voor een bepaalde manier van badderen. De meeste mensen hebben ook een voorkeur voor douchen óf in bad gaan.

Ik zou het drinkflesje vervangen door een drinkflesje met een kogeltje, zo wordt zijn water niet vies. Dan kun je hem elke dag (bv buiten de kooi) even zijn drinkbakje voor het badderen geven.

bridgetvh

@ Mieke: Op die manier proberen we water altijd aan te bieden, maar tevergeefs.

@ Lovebudgies: Zijn eigen drinkfonteintje buiten de kooi wil ie zelfs niet!


We gaan het gewoon blijven proberen. De schommel was ook na maanden pas ineens leuk en zo meer dingen..... geduld en tijd.

lovesbudgies

Of je hangt het drinkbakje een uurtje in de kooi om te badderen.

Qua badderen is het niet erg, het is vooral lastig dat het water zo vuil wordt. Als het echt niet anders lukt dan kun je gewoon elke keer na het badderen het water verversen.

bridgetvh

Dat doen we nu wel ja. Als ik zie dat ie gebaddert heeft het drinkbakje een keer extra verversen. Maar het is geeneens dagelijks dat ie dat doet.