Omtsnapt

Gestart door Renate, april 11, 2005, 23:51:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Renate

Hoi

Vorige week is mijn parkiet Joepie uit logeren geweest bij mijn ouders, dit omdat wij thuis aan het schilderen waren. Tijdens dit uitstapje is Joepie uit haar kooi ontsnapt.
Ik zal vertellen hoe dit is gegaan. Aan de kooi van Joepie zitten voerbakjes (aan de buitenkant), madame is zo bijdehand geweest om het dekseltje van een van de voerbakjes op te tillen met haar koppie, ze heeft het voor elkaar gekregen om het dekseltje op de grond te gooien en te ontsnappen.
Ik heb hierbij erg mazzel gehad want het was lekker weer en de buitendeur stond open, ze heeft deze gelukkig niet weten te vinden, ze is niet verder gekomen dan het raam (waar ze volgens mij wel tegenaan is gevlogen, gezien de vlek op het raam) ze heeft hier gelukkig niets aan overgehouden.
Ik wilde dit even kwijt.

Peedeeamp;Punk

Zo, dat is wel schrikken zeg! Gelukkig heeft ze niet de deur gevonden. Ik zou wel andere voerbakjes aanschaffen :wink:

Parkieten-Freak

Ja....Ferplast bakjes vrees ik.
Die had ik ook, heb ze er meteen uitgehaald en vervangen door "gewone" bakjes.
De constructie van die Ferplastbakjes deugt voor geen meter, en is nog gevaarlijk ook......


Renate

Heb je misschien een link of een foto, zodat ik weet wat voor een bakjes ik dan
eventueel kan kopen die wel goed en veilig zijn.

Alvast bedankt :D

Anita & Marisa

Oei oei, dit is zeker schrikken!

Je kunt het beste een voerbakje kopen die je in de kooi kunt hangen (dus niet tussen die klepjes). De klepjes kun je het beste vastbinden. Tegen uitbrekers :!: . Voor het water, kun je een fonteintje kopen.

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Renate

Hoi,

er zitten geen klepjes bij de voerbakjes, en ik heb al een los flesje waar het water in zit (was een tip van m`n vader). Er zitten twee plastic bakjes die uit twee delen bestaat, en die schuif je tegen de kooi in twee gleufjes. Als ik dus de bakjes weg haal zit er een gat in de kooi!!!

Sonja

Hoi Renate,

Er zijn bij de dierenwinkel verschillende soorten klepjes te koop, om het ontstane gat te dichten.
Als je er een paar hebt gevonden, zou ik het alleen wel voor alle zekerheid zelf nog extra met iets vastmaken.

Groetjes, Sonja.