Parkietengeluid

Gestart door Wouter, mei 11, 2011, 17:06:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

Hallo forumleden,
Ik meen me te herinneren dat een hele tijd geleden er iemand was die vroeg om een bestandje met parkietengeluiden. Ik denk dat er vast meer geïnteresseerden zijn voor parkietengeluiden. Nu mijn parkieten tijdelijk op mijn kamer staan, wegens omstandigheden in de volière, en ik op mijn kamer allerlei opnameapparatuur heb staan, leek het mij een goed idee om eens wat op te nemen. Hierbij dus een mp3-bestandje met parkietengeluiden van maarliefst 4 minuten en 11 seconden. Voor de liefhebber heb ik ook het originele wav-bestandje bijgevoegd. Op de achtergrond hoor je Bob Marley. Ik heb geprobeerd dat geluid zo veel mogelijk te onderdrukken en zoveel mogelijk te richten op de parkieten en dit is aardig gelukt, helaas is het achtergrondgeluid moeilijk helemaal weg te krijgen zonder er héél veel werk van te maken en zo vlak voor mijn examens heb ik die tijd gewoonweg niet.

Voor de techneuten onder ons:
Gebruikte microfoon: Behringer C-3 condensator microfoon
Mengpaneel: Behringer Xenyx 502
Audio interface: Behringer UCA200

Opgenomen met audacity in een monokanaal, versterkt met 12,2 dB en daarna een stereokanaal ervan gemaakt. Opgeslagen als wav-bestand. (Heb geen encoder om mp3 op te kunnen slaan) Hierna via MediaConverter naar mp3 geconverteerd, vanwege de bestandsgrootte.


Mocht er nog meer vraag naar zijn, dan kan ik uiteraard nog meer opnemen.
Tot dan moeten jullie het hiermee doen.
Groetjes,
Wouter

Download parkietengeluid in .mp3
Download parkietengeluid in .wav

Pino2006

Haha,leuk dat je het opneemt  ;D!

Misschien ga ik ook opnemen wat mijn parkiet allemaal zegt de laaste tijd praat hij je kop zowat er af echt heel gezellig!


lovesbudgies

Hij is leuk Wouter, bedankt!

Maar niets vergeleken bij mijn 8 parkieten, hahahaha.

Wouter

Citaat van: Lovesbudgies op mei 11, 2011, 18:35:53
Maar niets vergeleken bij mijn 8 parkieten, hahahaha.
Nee, dat geloof ik graag. ;)
Dit is overigens maar 1 parkiet die je hoort.

Daniquev

haha wat leuk! ik heb het opgezet en mijn parkietje rende meteen naar mijn laptop toe, waarna zij op zoek ging waar het geluid vandaan kwam.

Viooltje

Robin en Ringo zaten te dommelen, maar bij het horen van het geluid keken ze gelijk op.
Nu zijn ze klaarwakker en zitten ze zich uit te rekken.
Ringo roept naar dat onbekende parkietje.  ;D