vlees?

Gestart door chaaaahr, mei 11, 2011, 11:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chaaaahr

Hallo!
:)
Pasgeleden was ik bij de dierenarts en die zei dat ik mijn parkiet vlees moet geven. (rauw) Omdat ze in het wild ook vliegjes etc. eten. Hebben jullie hier ervaring mee? En wie doet het nog meer? En wat kan je ze dan zoal geven?  :'(

Groetjes  ;)

Pino2006

Rauw vlees  ???

Ik ben wel eens benieuwd. Maar ik denk dat je niet Rauw kip mag geven Enzo want daar kunnen nog best wel bacteriën er in zitten (behalve als je het goed kookt.)

lovesbudgies

Er is wel een groot verschil tussen rauw vlees en een vlieg...

Insecten mogen parkieten zeker, geef het alleen niet te vaak, 1x per week een beetje bijvoorbeeld, want het zit bomvol eiwitten.
En dan bedoel ik natuurlijk niet dat je vliegen moet gaan vangen in huis. ;) Je kunt insecten voor grasparkieten op internet of in de dierenwinkel kopen.

Ik heb ook even met de zoekfunctie gezocht op het forum, en kwam tegen dat parkieten ook heel af en toe een stukje ongezouten ham mogen,
gekookt en ongezouten soepvlees en een goed gekookt en ongekruid stukje kipfilet.

Audrey

Rauwe kip mag inderdaad zowiezo niet, ook voor mensen houdt dit risico's in ivm salmonella. Maar vlees geven aan parkietjes? Ik weet niet of het zo goed is.
Al moet ik wel zeggen dat, als ik een pistolet met ham eet, Croky wel bij de ham en niet noodzakelijk bij het brood probeert te komen  :P maar hij probeert altijd hetgeen te pakken te krijgen dat hij eigenlijk niet mag hebben. ::)

EDIT: (op de post van Lovesbudgies) hier hangen trouwens van die zonnebloemstickers aan de ramen tegen de vliegen. Als dat bij jou thuis het geval is, mag je de vliegen die daar dood van gaan zeker niet geven aan je parkietjes.
En Croky is trouwens bang van alles wat op een insect lijkt, ook van lieveheersbeestjes en zo  :P

Pino2006

Ik zal liever geen vlees geven aan je parkiet je weet nooit wat er in zit? een vlieg is heel anders volgens mij zit daar maar een kruimel rauw vlees ofzo.  ::)

Nooit geweten dat parkiet vliegen eten  ???!

lovesbudgies

Dat doen ze ook niet, in het wild eten ze hele kleine insectjes. Geen bromvliegen of zo. 

BudgieMe

Je zou insecten paté of meelwormen kunnen geven, ze eten inderdaad wel kleine spinnetjes enzo, haha dat zag ik een keer toen er 1 over mijn shirt liep; hap weg spin.

Daniquev

Robbie heeft een keer de poot van een dode mug op lopen eten ?
Heb het maar weggehaald, wist niet zeker of het goed was...

Pepelove

Ik denk niet dat we nu allemaal spontaan onze grasparkieten aan de insecten moeten doen  8). Het blijft een herbivoor:)
In eivoer zitten ongeveer dezelfde voedingstoofen als in vlees..