Actief, schreeuwen en slaan met vleugels.

Gestart door Sharon, mei 09, 2011, 14:47:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sharon

Hallo,

Twee weken geleden hebben wij een grasparkietje TJ gekocht... ik ben momenteel bezig met het tam maken van hem/haar wat een lastige taak is omdat mijn vinger niet in de buurt mag komen. Een hand in de kooi is geen probleem maar die vinger blijft eng, nu heb ik al eerder een topic geplaatst maar heb nu toch nog een andere vraag.

TJ is zeer druk/actief in de kooi en is de laatste 2/3 dagen ook vaker met de vleugels aan het slaan + schreeuwen. Ik weet eigenlijk wel wat dit betekent IK WIL UIT MIJN KOOOOOOIII HALLOO HALLOO.

Mijn vraag nu of het verstandig is om TJ al uit de kooi te halen terwijl hij.zij nog niet 100% tam is?

Graag een reactie!

Alvast super bedankt ook namens TJ :-*

Ozzie

Ik zou het wel doen. Bij mijn Funny ging dit precies hetzelfde. Je moet ze er gewoon af en toe uitlaten, zodat ze lekker hun energie kwijt kunnen. Meestal gaat je vogeltje vanzelf weer terug, als het honger heeft. Zo niet, dan even in het donker een doekie er overheen en terug in de kooi doen.

Tam maken is veel moeilijker als hij alleen maar denkt 'ik wil eruit!' ...

Moppers

Hierover zijn verschillende meningen, en deze zijn ook al in verschillende andere topics aan de orde gekomen. Gebruik de zoekfunctie en je vindt tal van antwoorden.

Parkieten-Freak