Binky blijft angstig en wordt niet goed tam.

Gestart door anonienke, mei 07, 2011, 22:10:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

anonienke

Hoi hoi. Wij hebben Binky al bijna een jaar. In eht begin leek ze wat tammeer te worden, amar niet dat ze zomaar op je hand kwam. Als je nu je hand in de kooi doet en je bij haar ind e buurt komt gaat ze fladderen en helemaal in de hoek van de koio enzo. Alleen als je het eten uit de kooi haalt en wacht tot ze wil eten, dan eet ze uit je hand, amar als je dan beweest schrikt ze weer. Wat ik ook doe ik krijg haar niet tam.

ParkietenLove

Misschien weer de hele werking volgen voor ze tam te maken? Namelijk je hand in de kooi houden( meermaals per dag) tot ze blijft zitten als je je hand erin steekt. Dan hem met trosgierst op je vinger lokken. Allezins veel sterkte en geduld met jouw Binky  :D

anonienke

Ja de trosgierst methode zeg maar al geprob eerd, emerdere keren, maar op een bepaald punt blijft ze hangen, zodra je je hand maar iets beweegd wordt ze bang.

BudgieMe

Misschien is een vriendje of vriendinnetje een optie, 2 durven meer als 1.
En als je bij goede kweker vandaan haalt al handen en meer gewend,....

Maaike*

Ivy was eerst ook erg bangig, at wel uit de hand in de kooi maar veel verder kwam ik niet. Tot ik haar los liet vliegen, ze kwam de eerste keer al uit zichzelf op mijn arm zitten toen i die bij haar in de buurt hield. Later heb ik haar met trosgierst weer naar haar kooi moeten begeleiden, nu is ze niet meer bij me weg te slaan.
Heb geduld en blijf dagelijks contact met je parkietje maken!

ParkietenLove

Mijn parkiet was niet meer bang als ik mijn hand in zijn kooi stak maar sprong er wel niet vanzelf op. Ik wou hem al loslaten dus heb de kooi opengezet en nu als hij bv op tafel zit komt hij gewoon naar mijn hand en zet hij hem erop. Misschien zou het bij jou ook helpen door hem los te laten als dat natuurlijk mag van jou.