Harrinson Hp super fine

Gestart door Petr@, mei 06, 2011, 17:24:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

Citaat van: Moppers op juli 08, 2011, 15:16:56
(maar wel een handige link, want volgens mij is de grote verpakking HP fine daar goedkoper dan bij Hoogvliet. Weet het niet uit mijn hoofd, en aangezien de webshop nog plat ligt kan ik het ook niet vergelijken.)

Nee, Hoogvliet heeft z'n prijzen verlaagd, daar ben je nog steeds een stuk goedkoper uit. (ongeveer 6 euro)

karin v h

Ik had één klein pakje en dat kost € 15,80 bij de dierenarts. Als ik een hele grote zak haal dan ben ik ongeveer € 41,00 kwijt. Als je dat omrekent dan is dit ongelofelijk duur die kleine zakjes.
Ik heb heel veel voor mijn parkietjes over maar ik doe 1 1/2 week met 1 klein zakje. Dus dat is in verhouding erg duur en anders 3-4 maanden met een grote zak.

Petr@

Ik rij maandag even naar Hoogvliet moet toch weer een nieuwe zak kopen. Zal dan gelijk naar de juiste prijzen vragen en of de grote zakken er inderdaad uit gaan.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

karin v h

Graag Petra, ik ben reuze benieuwd of zij ook hetzelfde verhaal hebben dat het eruit gaat, ben ook benieuwd naar de prijzen. :D

Petr@

#24
Nou ben net terug uit Hoogvliet.
De HP super fine groot verpakking gaat er uit, rede verkoopt niet genoeg :-\
De  groot verpakking HP fine is duurder geworden en kost nu 49,75 waar ik goed van baal. Abnormale prijzen. Ik heb nu een groot verpakking Adult Lifetime gekocht die is nog onder de 40 euro. Ik denk als de prijzen blijven stijgen van de pellets ik er hard over na ga denken om weer terug op het zaad tegaan.

De website doet het nog steeds niet heb ik vernomen en ze wist eigenlijk ook niet waarom. Moet ook zeggen dat ik de praktijk daar ook steeds onvriendelijker vind worden.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

karin v h

Ik zal je zeggen ik heb van de week een grote zak fine gekocht om uit te proberen (ja een grote zak om uit te proberen ::)) deze kostte mij
€ 53,80. Ik schrok behoorlijk van deze prijs.
Voor de kleine zak super fine heb ik de week daarvoor € 15,80 betaald.

Maar ik heb de zakken met elkaar gemengd, tenminste een half klein zakje op een hele grote zak maar ze eten de kleintjes eruit en komen nog niet echt aan de grote.

Kan ik ergens op het forum iets over Adult Lifetime vinden. Krijg ik dan weer het probleem op overgaan op ander voedsel? Of is het bijna hetzelfde qua vorm enzo?

Petr@

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

karin v h

@Petra ik dacht dat dit om een ander merk ging.  ;)
Wat is nu precies het grote verschil? Als ik het begrijp geef je deze als vogels niet ziek zijn maar wat verder het verschil is, is mij niet duidelijk kan ik ook niet uit de tekst halen!

Petr@

De HP wordt gegeven als je voor het eerst een vogel gaat over zetten of of als ze heel slecht ruien of vogels die een slecht veren pakketje hebben. Je kunt daar hun hele leventje mee doorgaan want het is een goede voeding. Maar de Adult lifetime is ook goed en die geef je eigenlijk als de vogel is op geknapt van de HP pellets. Ik heb de Adult Lifetime  nu genomen omdat ik de prijs van de HP een beetje duur begint te vinden, maar is net zo goed.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

lovesbudgies

Voor grasparkieten schijnt het beter te zijn ze hun hele leven op High Potency te laten. De kleine parkietjes hebben een snelle stofwisseling en hebben net wat meer nodig dan in Adult Lifetime zit. Uiteraard kun je ook een keer een ander merk proberen, Zupreem bijvoorbeeld, of Scenic.

Moppers

De zak die ik nu gebruik heb ik besteld bij Birdtoys (dankzij de tip en link van Shannon!). Aangezien de webshop van Hoogvliet toen nog plat lag, dacht ik laat ik die eens proberen. Ik ben zeer tevreden over de afhandeling en de service. Nu Hoogvliet haar prijzen heeft veranderd, scheelt het voor een grote zak HP fine €7,50! Niet dat ik ontevreden was over de afhandeling en service van Hoogvliet, in tegendeel.
De prijs van Lifetime is bij Birdtoys gelijk aan die van HP, bij Hoogvliet ben je daarvoor dus weer goedkoper uit. Bij Birdtoys betaal je bij een bestelling boven de €50 geen verzendkosten. Aangezien ze ook heel veel speeltjes verkopen, is dat voor sommigen misschien een leuke combi voor een bestelling.
Ik zie dat Hoogvliet nog wel grote zakken super fine verkoopt, voor €35,30. Misschien het wegwerken van de laatste voorraad?

Dus laat ik er eens even een vergelijking van maken. H staat voor DAC Hoogvliet (webshop) , B voor Birdtoys (webshop).

Assortiment
H: Zeer uitgebreid, 2 verschillende merken, verschillende variaties en formaten verpakkingen. Tevens 'overige' producten zoals Avix, palmnotenolie en konijnenvoer.
B: Redelijk uitgebreid, 2 merken. Verkoopt de meest gebruikte varianten van Harrison's (m.u.v. HP super fine 5 pound). Tevens een zeer uitgebreid assortiment aan 'overige' producten zoals speelgoed in zeer diverse uitvoeringen en formaten.

Prijs
Beide: er is geen webshop de goedkoopste te noemen, aangezien het per product varieert welke goedkoper is. Wel is voor beide te zeggen dat ze ver onder de meest gehanteerde prijzen van dierenartsen zitten. Daar betaal je voor een grote zak HP fine al gauw rond de €75, deze webshops blijven beide onder de €50.
H: Er wordt altijd een korting berekend van 2%. Er worden altijd verzendkosten berekend.
B: Geen korting, wel is verzending gratis bij een bestelling boven €50.

Afhandeling en service:
H: Uitstekend. Toen ik net verhuisd was en weer een bestelling plaatste, werd ik de volgende dag gebeld aangezien ik een ander adres had ingevuld dan voorheen: ze wilden even checken of dit wel klopte. De zak wordt in een doos verstuurd, na betaling (via de webshop m.b.v. Ideal) is de bestelling ongeveer een week later in huis. Hergebruikt zoveel mogelijk dozen voor verzendingen (dozen in goede staat): milieubewust!
B: Uitstekend. Na het plaatsen van de bestelling krijg je per mail een persoonlijke bevestiging. Betaling vindt plaats na het plaatsen van de bestelling, door het zelf over te maken naar de opgegeven rekening. De zak wordt in een doos verstuurd, mocht er veel ruimte over zijn in de doos dan wordt deze opgevuld met oud karton om beschadiging van de inhoud te voorkomen. Na betaling is de bestelling 1-2 weken later in huis. Er wordt via de mail persoonlijk teruggekoppeld over de status van je bestelling. Ook bij mijn bestelling hier was de doos die gebruikt werd voor verzending een hergebruikte doos, in goede staat: milieubewust!

Overig:
H: de webshop heeft een tijdje plat gelegen, waardoor er niet via internet te bestellen was.
B: De webshop wordt gedraaid door twee mensen. Als zij op vakantie zijn (wat nu het geval is, tot 12 september), is er daardoor niet te bestellen.

Ik kan hier geen advies aan binden waar je het beste kan bestellen. Ben je ook op zoek naar nieuw, leuk speelgoed, dan is de webshop van Birdtoys het handigst. Heb je ook een product van Avix nodig of heb je ook een konijn dat Science Selective eet (het beste merk konijnenvoer), dan is de webshop van Hoogvliet het handigst. Heb je alleen Harrison's nodig, dan lijkt de prijs mij doorslaggevend, en die moet per product worden vergeleken.

karin v h

Dank je wel voor de uitgebreide uitleg, heel erg fijn.

Ik heb nog één vraagje. Als de zak open stop ik hem altijd in de diepvries en haal er dan iedere keer voor 1 week uit.
Hoelang kun je een zak nog bewaren als hij nog niet geopend is? Ik ben n.l. dan geneigd om dan 2 zakken te bestellen ivm de verzendkosten!

Moppers

Een ongeopende zak is in ieder geval houdbaar tot de op de zak vermelde datum (ik weet even niet uit mijn hoofd of het een 'tenminste houdbaar tot' of een 'te gebruiken tot' datum is, staat op de zak). Als je hem bij ontvangst gelijk in de vriezer doet, nog zo'n 3 maanden langer denk ik.
Ik doe vaak na openen de helft van een zak in de vriezer in zo'n speciaal vriezerzakje. Je zou ook de zak in porties van een week kunnen verdelen, dan hoef je elke week alleen maar een al gereed zakje uit de vriezer te halen.

karin v h

Dat komt mijn diepvries is niet zo groot, dus vandaar mijn vraag.

Ik bewaar het altijd in de originele zakken, als ze leeg zijn bewaar ik de zakken en doe ik het daar weer in!

Petr@

Ik heb net even naar Hoogvliet gebeld om te vragen hoe het nu zit met de 5 pound HP super fine. Want tegen mij was toen verteld daar dat ze die niet meer krijgen. De assistente heeft net door telefoon gezegd dat ze geen 5 pound Hp super fine hebben en dat die eigenlijk van de website moet. Ze hebben wel de HP fine en die is 49,65.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

karin v h

Dus bij Birdtoys bijna 8 euro goedkoper. ;)

Petr@

Ja maar met de verzend kosten komt het op het zelfde. Ik bestel nooit via de website maar ik haal ze altijd zelf in hoogvliet kan ik gelijk de datum checken.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Moppers

CiteerJa maar met de verzend kosten komt het op het zelfde.
Dat is niet waar. Beiden rekenen € 6,75 verzendkosten, dus dat komt er in beide gevallen bij.
Alleen als je het, zoals jij doet, bij Hoogvliet afhaalt heb je geen verzendkosten, maar voor iemand die dat niet kan, gaat dat niet op.

Petr@

Ik betaal als ik nu HP fine gaat halen bij Hoogvliet € 49,65. Als je het besteld bij Birdtoys betaal je €41 +€6,75 aan verzendkosten =€48,75 dus scheelt niet erg veel.
Als je het besteld bij Hoogvliet via de site ben je zeker duurder uit, €49,65 + € 6,75= € 56,40.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Moppers

#39
Dat bedoel ik ;)
Met als kleine correctie dat je in de webshop bij hoogvliet 2% korting krijgt en dus geen 49,65 betaalt maar iets minder.