ADHD

Gestart door Mirjam, april 28, 2011, 21:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

Hoi allemaal,

Dit heeft niet echt ontzettend met vogels te maken  ;).

Ik ben een tijdje afwezig geweest en sorry daarvoor...
Na jaren van financiele problemen, depressies, verslavingsproblematiek en allerlei aanverwante dingen heb ik uiteindelijk 2 weken geleden gehoord dat ik ADHD heb en dan in een behoorlijk forse vorm. Ik heb altijd geweten dat ik 'anders' was en deze diagnose was voor mij een 'feestje' van herkenning...
ADHD is een stoornis in de hersenen. De hersenen maken een stofje aan, Dopamine, wat zorgt voor natuurlijke remmingen bij mensen op allerlei gebieden. Deze opname is bij mij verstoord waardoor ik anders reageer op dingen dan jullie.
Vanaf as dinsdag begint er voor mij een traject van coachingsgesprekken voor de structuur, financien en trucjes om mezelf staande te houden. 2 Weken later begin ik aan groepsgesprekken met allemaal volwassenen die ook ADHD hebben. Over ca 3 weken kan ik starten met de medicatie..

Vanaf nu ben ik gewoon weer regelmatig op het forum (als ik nog welkom ben hihi) en sorry voor het feit dat ik sommige privemailtjes niet heb beantwoord  ;)

haskerpon

Tuurlijk blijf je welkom  ;D
Wat fijn voor je dat er een diagnose is gesteld, daar kun je iets mee en lees dat
er al heel snel iets mee gedaan wordt. Ik wens je heel veel succes met het hele traject.
Je zal wel veel herkenning vinden bij anderen die in hetzelfde schuitje zitten.


Gerja

Hoi Mirjam,

Het is wel fijn om nou dan een diagnose te hebben. Op mijn 15e is bij mij de diagnose PDD-NOS gesteld. Ik heb ook last van depressies maar gebruik medicijnen. De huisarts zei dat bij mij in het hoofd ook een stof niet genoeg word aangemaakt. Nou je weet wat je hebt kunnen ze je ook helpen en dat is fijn.

Groeten Gerja

BudgieMe

Veel succes met het traject voor je!

Geertje

Lieve lieve LIEVE Mirjam,

Wat fijn dat je er weer bent en wat geweldig dat je nu wat houvast hebt!
Dat was schrikken zeker.. dat stempel ADHD.. maar ook vast een opluchting.

Mijn partner heeft een combi ADHD/ ADD.
Z'n leven lang niet begrepen.. altijd gedacht het ligt aan mij, ik schiet tekort, ze snappen me niet, willen me niet...En dan wordt je 50 en valt eindelijk dat kwartje.

Gefeliciteerd meid.. je " hoort" bij een clubje hele bijzondere mensen.
Niemand zo oprecht als een ADHDer, niemand zo warm, zo zorgzaam voor wie hij/zij liefheeft.
Niemand zo intuitief en enthousiast.


Laat je niet gek maken hoor meid.. je bent PRACHTIG precies zoals je bent.
Jij hoeft je niet aan te passen.. het is de wereld om je heen die je vaak te weinig ruimte geeft.
Het ligt niet aan je wiebelgedrag en je gebrek aan concentratie, maar aan het gebrek aan begrip van veel mensen om je heen.
Je bent anders.. hartstikke leuk anders!

Denk goed na over wel of geen medicatie.. er zijn alternatieven.
Laat je goed voorlichten.. lees en google veel.
WAT je ook kiest.. als het jouw keuze is , is het prima :)!

Hier een link naar een hele goeie site: http://www.hersenstorm.com/
Heel veel info .

Lees ook eens wat over neuro feedback.
Daar worden tegenwoordig hele goede resultaten mee bereikt, zonder medicatie.

Heel veel sterkte, succes en geluk vrouw.
Laat je nog eens van je horen?

Liefs, Geertje



lovesbudgies

#5
Even tussendoor: uitkijken met neurofeedback, het kan ook averechts werken.
Ik ben maandenlang doodziek geweest van mijn behandelingen. Mijn klachten werden er juist erger door waardoor er niet meer mee te leven viel. Ik was er zo ziek van dat ik ruim een half jaar het huis niet uit kon. Er was zware medicatie voor nodig om de effecten van de behandelingen enigszins weg te nemen.


Geertje

Jemig, lovesbudgies... echt? Wow. :o

Blij te horen dat je er weer bovenop bent!

Enig idee waarom het zo averechts uitpakte? Verkeerde diagnose? Slechte begeleiding?
Contra indicaties die niet zijn getest?


Parkieten-Freak

#7
Beste mensen,
Zoals jullie weten heeft dit forum geen babbelhoekje, we hebben er heel bewust voor gekozen om dit niet te doen.
Met alle respect voor Mirjam en anderen die het moeilijk hebben of hebben gehad: toch zou ik jullie toch willen vragen om ervaringen, therapieen tips etc. via het chatkanaal te gaan bespreken, of elkaar te steunen via pb of persoonlijke ontmoetingen.
Ik begrijp heel goed dat dit berichtje voor betrokkenen niet plezierig overkomt waarvoor mijn excuses.
Echter: niet ingrijpen zou niet eerlijk zijn tegenover andere forumleden, wier berichtjes of topcis in het recente verleden wél verwijderd- of gesloten werden.