Elmo z'n snavel afgebroken..

Gestart door parkietengek12, april 26, 2011, 16:27:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

Het gaat wel goed met Elmo volgens mij.  Hij heeft niet gegeten voor zover ik weet en dus ga ik denk ik toch over voor 1 x op dwangvoeren als hij na 7'en nog niks heeft gegeten.. :(

Ik hoop of iemand dat weet van die gierst! want dat zou echt heel erg handig zijn ;D Goofy heeft mijn moeder vanochtend binnen gehaald. Ze zat heel zielig op een stokje en zat te trillen hoorde ik van mijn moeder. Dus toen ik thuis kwam kreeg ik weer een hartelijk ontvangst..  :-\
Mijn kamer is weer een heerlijke bende en zonet gooit ze weer d'r etensd=bakje om die op m'n bureau staat (stond)  ::)
Ze is er altijd uit overdag ook als er niemand is dus ze slaapt gewoon in het kleine kooitje denk ik... Ze vind alles goed (zo'n makkelijke vogel als het daarom gaat   :-X ).

Verder weer wat ander nieuws om het toch nog een beetje positief te houden   :-\
Ik was net aan het oefenen met Twix en Ollie  en ze waren ontsnapt  :-X
Dus ik rustig achter ze aan (ja erachter aan rennen heeft geen zin  ::) ) En toen gingen ze ergens landen en Twix stapte op m'n vinger na een beetje twijfelen en Ollie ook en ik kon ze zo de kooi inzetten  ;D DAt was weer even wat positiefs  :P
Ik weet niet het is heel stom. Iedereen reageert heel erg geschrokken (ouders, vrienden), maar ik zelf niet. Ik heb gewoon een raar gevoel dat het allemaal wel goed komt..  ???
Heel raar...
Nouja ik houd jullie op de hoogte  ;)

lovesbudgies

Heeft hij ondertussen al wat binnen gekregen?

parkietengek12

Volgens mij niet.. :(
Ik moet nu slapen.. Hij is nog wel alert en gaat zo slapen volgens mij..
zal ik een beetje kaytee proberen te voeren door middel van dwangvoeren?...
Vind het wel eng om te doen  :-\

lovesbudgies

Je hebt geen andere keus, hij moet echt wat eten. Kijk uit dat hij niet sloom wordt, dan moet hij gelijk eten binnen krijgen.

parkietengek12

Oké. Gister was ik echt bang dat hij de nacht niet zou halen omdat ik hem nog niet heb zien eten. Miischien doet hij het wel maar ik zou het risico niet nemen dus gisteravond was echt een gezeur want hij vond het oppakken niet zo leuk  ::)
Ik denk dat hij 0,2 ml binnen heeft gekregen en dat is dan gewoon kant en klare kaytee met een heel klein beetje eivoer/krachtvoer erin. Ik held hem vast en liet gewoon een klein druppeltje in z'n snavel vallen (voordeel.. Z'n snavel is al open..)  Alleen ging het de 3e x een beetje mis dus zat zijn mondje vol  :o Ik schrok me dood en deed hem snel een beetje voorovergebogen en zette hem in z'n kooi. Elmo zat een beetje geschrokken op z'n stokje en bewoog z'n tongetje omdat de pap natuurlijk toch in z'n mond was gekomen. Hij heeft dus een klein beetje binnen gekregen. Ook heb ik het vanochtend nog gedaan maar toen kwam er maar 0,05 ml in ofzo maarja beter iets dan niets zeggen we dan maar..  :-\
Hij is nog steeds vrij actief en fluit ook af en toe. Slaapt wel met tussenposes tussendoor (wel met 2 pootjes op z'n stok zover ik heb gezien dus dat niet zo goed) Maar dat komt dnek ik omdat hij veel bloed heeft verloren en dus een beetje duffig is snel :-\

Verder zit hij nog wel goed in de veren en slaapt op z'n stokje. Hij doet wel raar met zijn pootjes. Die doet hij in en uit soms omstebeurt. Ik denk dat hij dan jeuk heeft en niet kan krabben et z'n snavel omdat hij geen snavel heeft?..
Hij wast zich nu op dit moment dus hij voelt zich wel op z'n gemakkie gelukkig :) Ik zie nu dat hij last van z'n kontje heeft.. Vandaar met die pootjes in en uit want hij probeerd zijn kont te krabben en hij zit er ook steeds met z'n snavel erbij.
Ga er zo even kijken ;)

parkietengek12

#25
Het poepgat ziet er niet lekker uit. Waarschijnlijk omdat hij probeert te poepen terwijl er niet te poepen valt. Hij zoekt zich ook rot naar eten maar de pap laat hij links liggen. Ik heb nu een poging gedaan met sinaasappels te vermalen, hier zaadjes in en Goofy eet het (de zaadjes en Elmo probeert het ook. Hij zit bol en slaapt op 2 pootjes. Is nog wel erg actief. Snap er niks van.. Ik ga weg van maandag t/m vrijdag en ik denk dat ik hem maar mee moet nemen om het bij te voeren met pap (wat hij amper/niet aaneemt..).
Hoe krijg ik hem aan het eten?! :'(

lovesbudgies

CiteerSnap er niks van..

Ik wel, hij heeft al veel te lang niet gegeten. Daar is hij moe van en hij kan zijn lichaam niet meer op temperatuur houden. Maar hij is nog steeds een prooidier dat zijn zwakte verborgen wil houden.

Is zijn poep zwart en plakkerig?

parkietengek12

#27
Ik had dus een heel bericht getypt maar hij sloot af..  :-\

Elmo knapt al op. Hij eet nu van de sinaasappel met zaadjes en wast zich weer een beetje. Goofy ging eten van het prutje dus Elmo dacht oke! ik ook! En nu heeft hij er van gegeten en volgens mij wel wat binnen gekregen.  ook heb ik een papje gemaakt dus goofy moet dat ook even ontdekken zodat Elmo er dan ok van gaat eten haha.

Verder nog wat anders. Ollie en Twix staan beneden in de huiskamer. Ik train amper met ze want ze ontsnappen telken..  ::)
Maar M'n vader wil ze naar de voliere doen maar ik niet want ik moet er nog achter komen waar Elmo zich aan heeft verwond en straks gebeurt het ook met Twix en Ollie.. Zou ik ze dus op m'n kamer kunnen zetten? Dan hebben Elmo en Goofy ook wat gezelschap als ik van maandag tot vrijdag weg ben en wennen ze misschien een beetje aan elkaar.. Of is dit niet slim? Want Elmo is niet ziek maar erg verzwakt...
Verder weet ik even niet meer wat ik allemaal had getypt bij m'n bericht dat is gewist maar daar kom ik dan nog wel op.
Hieronder de foto's van Elmo toen hij at en van zijn kontje...

PS: ja hij heeft volgens mij plakkerige poep want het blijft plakken bij z'n kontje en dat is niet zwart  ;)

           

foto's naast elkaar geplaatst. Gr. Lisanne

lovesbudgies

Twix en Ollie kunnen best op de kamer erbij, maar het lijkt me zeer onverstandig Elmo nu een weekend alleen te laten. Ik kan me niet
voorstellen dat hij zaadjes kan pellen, en als er niemand is om zijn zaadjes fijn te maken, wat moet hij dan eten.

parkietengek12

Oke dan ga ik die zo verhuizen. Verder over mijn vakantie.
Dat is een vakantie die ik samen die met 2 vriendinnen. Mijn ouders zijn thuis en vinden het niet erg om hem pap te geven met eivoer erin en zaadjes en sinaasappelfijnstampen met zaadjes klaar te maken elke dag ;)
ik heb die vakantie al heel lang gepland met die opa en oma van een vriendin dus dat is lastig afzeggen. Heb al gekeken om hem mee te nemen maar dat mag niet daar. Mijn ouders gaan ze dus verzorgen. Ze hebben het al een week gedaan toen Goofy nog 3x per dag pap moest dus dit valt hartstikke mee  ::)

Maar dat gaat er dus gebeuren als ik weg ben..

lovesbudgies

Ohh, er is iemand thuis, gelukkig maar. Dan wens ik je alvast een fijne midweek toe en je ouders veel succes met Elmootje! :)

parkietengek12

#31
Ik kom even melden dat Elmo deze nacht is overleden  :(
Ik heb hem zojuist begraven in een mooi houten kistje en hij ligt best mooi op allemaal kartonnen sliertjes. Ook zit er een tekstje bij en een belletje omdat hij daar zo gek op was. Ben er helemaal kapot van. Eerst instantie moest ik niet huilen, ik dacht misschien is het wel beter zo. Maar toen Goofy naar me toe kwam vliegen.. Op zo'n moment dringt alles tot je door wat je allemaal kwijt bent en bah nu krijg ik weer tranen haha  :-X
Maar misschien is het toch wel beter zo.
Elmo,

Ik hoop dat je het nu heerlijk hebt en dat je veel kunt vliegen. Vriendjes maakt en lekker veel kunt eten.

Liefs je baasje...





lovesbudgies

Wat naar Joël. :( Die arme, kleine Elmo, gelukkig hoeft hij nu niet meer te lijden.

Veel sterkte met het verlies.

Pino2006

Wat erg voor je  :-[!

Gelukkig hoeft hij inderdaad niet meer telijden,Elmo is altijd bij je!

Sterkte!

Isis

ahh heel veel sterkte :(
huil maar lekker uit hoor

Moppers

Heel veel sterkte Joël, hopelijk kan je nog wel genieten van je vakantie.

haskerpon

Sterkte met het verlies van je parkietje  :(
Nu hoeft hij niet meer te lijden.

Kleintjes

Sterkte met 't verlies van je maatje, Joël.
net als Mop al zei: Hopelijk kun je wel genieten van de vacantie.

Groetjes, sterkte en veel liefs: Maartje, Mano en de Kleintjes Silly, Tweety, Gino en Kruumel
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hillie

Sterkte met het verlies van Elmo, en verder sluit ik me bij de andere aan.

pixie

Heel veel sterkte met het verlies van je parkietje
van mij, Joepie en Pedro