Snavel lang

Gestart door GeetjeBird, april 24, 2011, 18:16:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeetjeBird

 ::)

Hoi parkietenliefhebbers,

Een van mijn parkietjes had een te lang snaveltje. Het snaveltje groeide overigens wel recht naar beneden en niet richting lijfje, dan zou de noodzaak nog veel groter zijn om snel actie te ondernemen!
In eerste instantie wilde ik naar de dierenarts maar die doet waarschijnlijk hetzelfde wat mijn andere dierenarts bij mijn hond deed. Hup eerste poot knip, andere poot knip en de laatste twee poten knip knip en klaar is kees. Gewoon pakken en doen. Vervolgens heb ik dat zelf ook geleerd te doen bij mijn hond, ging goed zolang ik het schaartje maar op het laatste moment in zicht bracht (want ze snappen gelijk wat je van plan bent).
Een paar weken terug zag ik mijn parkietje zitten met dr snaveltje, pakte mijn nagelschaartje uit de lade. Pakte haar voorzichtig vast en bracht het knipschaartje richting haar bek. Ze zag het en automatisch greep ze het vast, ondertussen zat haar bovenste deel van haar snavel perfect tussen het schaartje, even opletten op het leven...en knip. Klaar.
Ze was niet zo blij, maar dat kwam vooral omdat ze niet graag wordt beetgepakt. Kort daarna ging ze aan de slag met dr sepia blokje...bijschuren de boel  ;D
Maar de volgende keer wilde ik weer een stukje verwijderen en ik zag dr al gluren naar het knipschaartje  :D Ze had me door en wilde dus niet beetgepakt worden. Ik wachtte gewoon tot het wat schemeriger werd, pakte haar alsnog en knip, klaar was ze.

Maar als je het echt niet durft, niet doen. Je moet het parkietje goed vasthouden en ze mag zich niet bezeren, dus wat kalmte is nodig. Dat was mijn avontuur met het snaveltje.....

Germaine,  de parkietjes: saskie, timmie, wille en beppie