hoeveel in deze kooi...

Gestart door Taz, april 23, 2011, 19:03:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Hoi Allemaal,

Zoals jullie in het introductieforum hebben kunnen lezen heb ik tegenwoordig 3 parkietjes in huis. Naar alle waarschijnlijkheid zijn dat 2 popjes en 1 mannetje.

Ik heb begrepen dat dit problemen gaat opleveren. Nu voor mij dus de keuze... Of ik koop een grotere kooi en ik schaf een 4e parkietje aan... Of ik doe een parkietje weg...
Of ik  stop 4 parkietjes in een hok van 52x65x33 cm...

Zou het kunnen, 4 parkietjes in dit hok?

Groetjes Groover, Gerrit en Brutus

[verwijderd door de beheerder]

MissDorien

Nee, en eerlijk gezegd vind ik hem zelfs te klein voor twee parkieten.

Taz

huh....??? ik vind het eigenlijk een behoorlijk grote kooi! Hij is behoorlijk wat groter dan de 2 kooien die ik hiervoor had!!!

Maar uh, misschien moet ik er dan ook bij vertellen dat de beesten los zitten als wij thuis zijn!

BudgieMe

Mee eens te klein voor 4, 2 kantje boord maar met veel vliegtijd ok.
En wanneer is thuis zijn,... dat scheelt ook,...Ze gaan in de avond al vrij snel slapen dus als je elke dag rond etenstijd thuis komt en dan los vind ik dat niet veel vliegtijd.

lovesbudgies


pixie

Ik vind dit ook te klein, zeker voor 4 parkietjes.
Mijn kooi is zo'n 60x30x90 en daar zou ik niet meer dan 2 parkieten in houden.

Moppers

Afgezien van dat ik me aansluit bij wat er hierboven al is gezegd, vind ik hem heel erg lijken op mijn reserve valkparkietenkooi. Wat is de traliesafstand van deze kooi? Als het namelijk dezelfde kooi is, dan is de tralieafstand te groot.

Taz

pfffffttttt.... het is me allemaal wat  ???

De tralieafstand is 1.5 cm...

Ondertussen zitten ze er wel gezellig met zijn 3en in, maar we zien zelf wel dat het een tikkie klein is. Gelukkig zitten we allebei in het onderwijs, dus maken we over het algemeen geen lange werkdagen en kunnen de parkietjes er vaak rond 4en al weer uit...

Grtz,
Tanja

MissDorien

15 mm is iets te groot, voor je nieuwe kooi kun je beter 12 mm aanhouden, dat is net wat veiliger.

Parkietentop

Volgens mij is deze kooi niet geschikt voor 4 parkietjes.
Ik denk dat er zelfs bijna geen twee 1 kunnen.
Ik zou eerder een kooi van deze groote nemen.
Ik geef maar een vb : http://www.dierenvilla.nl/nl/papegaaien-2/rhr-quality-papegaaienkooien-239/voliere-roma-rhrquality-71.html
Dit is toch denk ik het beste voor 4 parkietjes... en ik denk dat dit misschien ook nog nipt is.
:)

Parkietentop

Citaat van: Parkietentop op mei 22, 2011, 14:15:15
Volgens mij is deze kooi niet geschikt voor 4 parkietjes.
Ik denk dat er zelfs bijna geen twee 1 kunnen.
Ik zou eerder een kooi van deze groote nemen.
Ik geef maar een vb : http://www.dierenvilla.nl/nl/papegaaien-2/rhr-quality-papegaaienkooien-239/voliere-roma-rhrquality-71.html
Dit is toch denk ik het beste voor 4 parkietjes... en ik denk dat dit misschien ook nog nipt is.
:)
Ow ik zie nu pas dat de tralie niet echt zo goed is maar tis maar een vb vn de grote

limo

ik denk ook  dat het te klein is
ik heb een kooi van 1meter lang 50cm breede en diep en dat vind ik al net aan.