hulp gevraagd gevonden parkietje

Gestart door mirtje, april 21, 2011, 10:40:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirtje

Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie hulp willen hebben via zoeken op google ben ik hier terrecht gekomen.

Gisteravond toen mijn man de hond uit ging laten zag ie een klein groen parkietje zitten we hebben hem uiteindelijk te pakken gekregen.
Gelukkig hadden we nog een kooi van onze oude parkiet helaas is die kooi niet meer zo netjes omdat ie buiten heeft gehangen wel droog maar toch een beetje roestplekjes.
Ik heb al rondgekeken of iemand zijn parkietje mist maar tot op heden nog niets gevonden.

Mijn man heeft duiven dus we hebben  hem wat snoepzaad gegeven is wat fijner voedsel en daar eet ie gelukkig ook van.
Maar hij heeft een pootje wat er bij hangt en vind het heel zielig.
Ik weet niet zo goed waar ik met het beestje heen moet ik kan hem niet goed binnen hebben wegens de hond die word helemaal gek gelukkig is het mooi weer dus vanacht heeft ie op een beschut plekje met doek buiten gehangen.
Nu zit ie moeizaam op zijn etensbakje en hangt er een beetje tegen aan  te slapen omdat ie maar 1 pootje kan gebruiken ben ik bang.
Heb zo'n medelijden met het beestje en kan er niet zo goed tegen om je eerlijk te zeggen.
Wie kan mij advies geven waar ik het beestje bv heen kan brengen of kan mij tips geven.
Ik woon in de omgeving van den haag



heel erg bedankt alvast

Moppers

Bel de dierenambulance die in jouw gemeente rijdt. Die komt hem dan ophalen en brengt hem onder bij een opvang die er voor kan zorgen. Na twee weken kan er dan een nieuw baasje voor het vogeltje worden gezocht.


ps, leestekens zijn gratis ;)

mirtje

Bedankt voor het snelle antwoord tja leestekens ben ik erg slecht in sorry  ???

Ik had wel aan zitten denken voor de ambulance maar dacht mischien zo'n klein vogeltje komen ze niet voor

MissDorien

Natuurlijk wel, gewoon doen, dan krijgt hij meteen de benodigde medische hulp.

lovesbudgies

Dierenambulance Den Haag komt ook grasparkietjes ophalen met de ambulance.
Het telefoonnummer is 070 328 28 28, en dit is de site: http://www.dierenambulancedenhaag.nl/
Ze zitten vlakbij renbaan Duindigt, dus mocht je dichtbij wonen kun je hem eventueel ook brengen.

Veel succes, ik hoop dat hij er terecht kan. Hou je ons op de hoogte?  :)

Moppers

Let wel, het werkgebied van Dierenambulance Den Haag is Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg en Wassenaar. Je schrijft dat je in omgeving Den Haag woont, maar dat kan vanalles zijn natuurlijk.

Mocht je er niet uitkomen welke dierenambulance er in jouw gemeente rijdt, geef maar een gil.

mirtje

Hallo allemaal.
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar het is gelukkig goed afgelopen met het beestje.
Woon zelf in voorburg dus daar kwam de dierenambulance ook, heb gebeld met de vraag en inderdaad ruim een uur later kwamen ze hem al ophalen.
Ken die dierenambulance wel want ben zelf daar wel eens geweest met onze hond die zijn tanden moesten daar getrokken worden.
Helaas was ik zelf niet in de gelegenheid om hem zelf te brengen omdat ik geen auto rij en mijn man de hele dag werkt.

Die meneer die hem kwam halen zei dat zijn pootje inderdaad gebroken was en hij later ter adoptie zou worden aangeboden maar eerst lekker kon bijkomen en nagekeken werd.

Was wel een pittig ding want toen mijn man hem van de straat pakte beet hij hem in zijn hand en liet niet meer los.
Nu die meneer van die ambulance had ie ook stevig vast toen die uit zijn kooi gehaald werd en wou ook niet los laten dus pit zat er gelukkig nog wel in en heb er daarom ook alle vertrouwen in dat het best goed zal komen met het beestje.

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie hulp en interesse

groetjes