wennen aan Xtra Vital?

Gestart door KikiSorrie, april 19, 2011, 14:21:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikiSorrie

Hoi,
Ik heb sinds vorige week voor het eerst Xtra Vital gekocht, en heb het maandagochtend voor het eerst in de voerbakjes van mijn grasjes gedaan. Ik had gehoord dat een parkiet ongeveer 7 gram moet, anderhalf lepeltje dus.
Ik was van plan om 's ochtends 1 lepeltje te doen, en dan 's middags nog een halve.
Maar toen ik maandagmiddag thuiskwam, zat het bakje nog halfvol, en ik heb het toen niet meer bijgevuld.
Moeten ze wennen aan dit voer, of eten ze gewoon niet veel?
Alvast bedankt voor het lezen :).
Groetjes, Rinke

Kleintjes

Van Xtravital kunnen ze (naar mijn mening) minder snoepen; ze eten dus eigenlijk (bijna) alle zaadjes op. Omdat er ook nog eivoer en andere stofjes doorheen zitten (zoals voor de weerstand) vermoed ik ook dat ze sneller 't gevoel hebben dat ze 'vol' zijn.
Hier krijgen ze ook anderhalf schepje per parkietje per dag, en die gaan helemaal op. Doen ze wel de hele dag over :)

Is inderdaad eventjes wennen; smaakt anders en ruikt anders (ja de rozijnen eten we zelf, die gooien ze anders toch weg hahaha. Er zijn vogeltjes die de rozijntjes wel eten trouwens)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

wofosi

Toen ik over ging van gewoon parkietenvoer naar Xtra Vital, heb ik het gewoon in het bakje gedaan en pas de volgende dag weer naar gekeken. Tweety ging er gelijk van eten, het ruikt ook erg lekker. Ik geen 2 tot 2,5 schepje omdat ze nog in de rui zit... ze is wat traag met door ruien. Straks gaat ze weer naar 1,5 schepje per dag.

KikiSorrie

Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik nu nog even 1 schepje per dag geef, en als die al op zijn als ik 's middags thuiskom, dat ik dan overga naar anderhalf schepje per dag.
Groetjes,
Rinke  :)

Parkieten-Freak

Wel even in de gaten houden of 1 schepje voldoende is. Mijn parkiet eet 2 schepjes per dag maar hij is nogal uit de kluiten gewassen.
Ik zou beginnen met 1,5 schepje. Kijk na een dag of echt alles goed is opgegeten, het mag niet zo zijn dat bepaalde zaadjes blijven liggen.
De krenten zijn inderdaad een ander verhaal: hier worden ze alleen gegeten als ze fijngesneden worden. ;)