Mijn JONGE nieuwe parkiet na 2 dagen op mijn vinger is dit normaal?

Gestart door lucky15, april 17, 2011, 20:08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lucky15

Hallo lieve parkiet liefhebbers!

Ik heb net een parkietje gekocht.. vrijdag middag, en het is nu zondag hij is dus 2 hele dagen bij mij.. ik heb hem Lucky genoemd.. nu lees ik overal dat parkieten tam maken heel veel tijd kost en hij echt niet zomaar op je hand zit..
Mijn nieuwe parkietje, zit sinds vanmiddag, gewoon op mijn vinger als ik die in de kooi stop, en ik kan hem over zijn buikje aaien.. dit parkietje was geheel wild.. en nog echt niet tam..
In de dierenwinkel waar ik hem kocht, tikte ik een keer op het tralies, en alle parkieten schrokken en vlogen weg, hij was 1 van de 3 die op het stokje bleef zitten, kan het zijn dat dit beestje gewoon een angstig karakter heeft? 

is dit normaal? Of is dit supper snel voor een wilde jonge parkiet? ..
en het kortwieken, ik lees overal dat het niet verstandig is, niet doen dus??

Bedankt alvast allemaal!

Kleintjes

Je parkietje is overdonderd, hij is nog niet helemaal gewend.
Pas als hij echt gewend is kun je hem trainen (hand tam maken). Omdat hij nog niet gewend is laten ze ongeveer alles toe zonder zich te verweren of te vluchten.

Laat 't hummeltje nog even lekker rustig wennen aan z'n nieuwe thuis.

Kortwieken: Is 'n hele discussie over. Als middel om tam te maken of om ongelukken te voorkomen: Nee Nooit tenzij er (medische) reden voor is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lucky15

Hee!

heel erg bedankt!  ;D
ik zal hem is lekker laten wennen!
Oké, bedankt!

Mvg Anne