Advies gevraagd: 2 mannetjes erbij?

Gestart door BiancaS, april 16, 2011, 13:16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BiancaS

Hoi allemaal,

Zoals sommigen misschien gezien hebben worden Wiebe en Igor (2 mannetjes parkieten) als herplaatsing aangeboden op het prikbord. Graag zou ik advies willen of het wel/niet verstandig is om twee mannetjes grasparkieten erbij te nemen. Mijn huidige situatie is alsvolgt; 1 grote kooi met Pietje(niet tam popje) en Keesje (tam mannetje) zij vinden elkaar erg leuk maar gewipwap is er niet bij want Keesje weet echt niet hoe dat moet ha ha. Dan heb ik nog een grotere montana kooi met daarin twee zeer handtamme valkjes (popjes) Armani en Katja. Dagelijks mogen ze los vliegen, ze hebben ook nog een parkietenspeelboom in de huiskamer. Het is hier lekker rustig in huis wat betreft geluid, geen strijd onderling etc.  Wat betreft kooien, dit gaat zowieso na het opknappen van mijn huiskamer veranderen. Mijn voorkeur is een kamervoilere met twee verdiepingen ipv 2 losse kooien. Duurt alleen nog zeker 2 maanden voordat dat gaat gebeuren.
Is het verstandig om twee mannetjesparkieten, die elkaar leuk vinden, erbij te nemen in mijn huis of is de kans groot dat de mannetjes om het popje gaan strijden? Ongeacht in welke kooi ze erbij gezet zouden gaan worden? Drie grotere kooien is in de verdere toekomst geen optie. In het begin om te wennen en ivm quarantaine maakt zou dat wel een optie kunnen zijn. Graag advies van de echte kenners... Alvast bedankt! Groetjes Bianca en de gevleugelde vrienden.

BudgieMe

Met grasparkieten in een kleine groep is het het verstandigst even aantal in geslachten te houden, dus 2 man en 2 pop dan.
Of 4 mannen, maar 1 pop en 3 mannen kan mis gaan.