tam parkietje gezocht

Gestart door Freddy, april 14, 2011, 21:27:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freddy

hallo,

wij zijn op zoek naar een (gras) parkietje dat al tam is. We zijn dol op parkietjes maar we hebben helaas niet zoveel tijd om m tam te maken. Dus als iemand misschien een parkiet 'over' heeft ivm verhuizing of allergie, willen w m graag overnemen. Rotterdam of omgeving. groetjes, Fabio

Moppers

Is dit duo missschien iets voor jullie? http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=26348.0;topicseen
Als je niet veel tijd hebt maar je wil toch per se een parkietje, dan kan je er beter twee nemen. Dan hebben ze in ieder geval elkaar als er niemand thuis is.

Freddy

Hoi,
nee we willen een parkietje, niet twee. We vinden het namelijk leuk als ie echt naar ons toe komt als we eten of op de bank zitten - en met twee is dat toch anders, in onze ervaring.
Ik bedoel ook met tam - niet handtam van kwekers maar echt tam dat ie naar je toe komt. Het mag ook al een wat ouder parkietje zijn.

lovesbudgies

Twee tamme parkietjes komen net zo goed naar je toe als één.

Ik begrijp op zich best waarom jij er eentje wil, je wilt een echte tamme parkiet die op mensen gericht is. Niets mis mee.
Maar een parkiet is een groepsdier, zijn mensenvriendjes moeten dan ook de hele dag om hem heen zijn om zich gelukkig te voelen.
Als je niet genoeg tijd hebt om een parkietje tam te maken, dan ben je dus een aantal uurtjes weg van huis. Een tamme parkiet kwijnt dan weg en voelt zich alleen en ongelukkig. Op een gegeven moment gaat dat niet goed meer.

BiancaS

Ik ben het met bovenstaande reactie eens. Vroeger hadden we altijd 1 heel tam grasparkietje in een kooi in huis staan. Sinds 12 jaar houd ik altijd minimaal 2 vogels in 1 kooi omdat ik evengoed werk. Op dit moment heb ik twee grasjes waarvan 1 niet tam maar de ander evengoed harstikke tam en mensengericht, het is zelfs een koppeltje. Mijn twee valkjes zijn helemaal niet bij mij weg te slaan...twee popjes. Het is aan te raden iets meer uit te geven bij een goede hobby-kweker die de vogels al goed tam voor je maakt. Ik kocht ze volledig tam...en met tam bedoel ik knuffelen, kusjes geven, vast kunnen pakken, op vinger uit en in kooi. Mijn supertamme grasparkiet heb ik van marktplaats...moest verhuizen ivm angst voor vogels van het kind. Kooi en alles erbij gekregen en nu jaren later nog veel plezier van hem.

Succes met de zoektocht. groetjes Bianca

Freddy

Ik vind dit nogal schoolmeester-achtige reactie en daar zit ik niet op te wachten. Ik wil graag 1 parkiet en niet 2. Ik kan zelf wel bepalen of ik een parkiet wil of 2. Ik heb jaren lang 1 parkiet gehad en dat beviel heel goed. Ik heb niet de schoolmeesterachtige raad van iemand anders nodig (die schijnbaar zelf 2 parkieten leuker vindt dan 1 - maar dan hoef je mij dat ook niet op te dringen).

Mijn oproep is toch duidelijk ? Ik ben op zoek naar 1 tam parkietje. Ik zie overigens genoeg berichten van mensen die een goed huis zoeken voor hun parkiet.

Kunnen die schoolmeester-achtige reacties misschien worden weggehaald ?

MissDorien

Er wordt alleen gezegd dat, waneer je weinig tijd hebt, je niet aan een parkiet moet beginnen.
Daar ben ik het overigens helemaal mee eens.
Zelf heb ik jarenlang slechts één parkiet gehad en dat ging best prima, maar er waren ALTIJD mensen om hem heen.
Nu heb ik minder tijd en heb ik er een parkiet bijgedaan, en nu straalt hij helemaal.
Ik hoop toch dat je nog van gedachten verandert, zeker omdat je schrijft dat je niet eens tijd hebt om hem tam te maken.

lovesbudgies

@ Freddy: Dit is een forum waarbij diervriendelijkheid voorop staat, hier leren we mensen die met parkieten beginnen wat de beste manier is om een parkiet te houden. Wij vinden het, uit het oogpunt van het dier, niet wenselijk om 1 parkiet te houden als je weinig tijd hebt.
Deze adviezen zijn informatief voor beginnende leden en daarom blijven ze staan. Ik probeer te voorkomen dat leden denken dat dit een ideale situatie is.

Als je het niet eens bent met het feit dat hier goed bedoelde adviezen worden gegeven, dan adviseer ik je ergens anders een oproep te plaatsen.

BudgieMe

Citaat van: Lovesbudgies op april 15, 2011, 13:26:07


Als je het niet eens bent met het feit dat hier goed bedoelde adviezen worden gegeven, dan adviseer ik je ergens anders een oproep te plaatsen.

Marktplaats of zo, daar nemen ze het niet zo nauw,...worden ook vaak vogels die al enigszins tam zijn weggedaan.
Op elk ander forum zal je het zelfde te horen krijgen.

Kleintjes

Citaat van: BudgieMe op april 15, 2011, 14:28:53
Marktplaats of zo, daar nemen ze het niet zo nauw,...worden ook vaak vogels die al enigszins tam zijn weggedaan.
Op elk ander forum zal je het zelfde te horen krijgen.

Marktplaats is dan 'n alternatief.. soort van.

Wat betreft je zei over andere forums: Ben ik niet met je eens maar dat er hier niet toe.

@Freddy: We geven gewoon onze mening ondat jij iets vraagt. Ook delen anderen hun ervaringen met je zodat je er van kunt leren. Parkietjes houden niet van alleen zijn. Je kunt gerust 1 parkietje houden, maar dan moet hij (of zij) wel veel aandacht krijgen. Als je veel van huis bent, dan is 't advies: Neem er 2, dan heeft de ander gezelschap.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses