zaadjes in drinken leggen

Gestart door Daniquev, april 14, 2011, 13:17:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daniquev

hallo!

mijn parkietje stopt als ze gaat eten altijd haar zaadjes in het water. Pas na een dag haalt ze die er weer uit en eet ze dan op.
Wat ik mij eigenlijk afvraag is of die van jullie dit ook wel eens doen?
Ik vind het zo'n rare gewoonte van haar :)

MissDorien

Wat ik mij afvraag is hoe vaak jij het water dan verschoont  ;)

maarten328

Ik heb een soortgelijk probleem. Sinds ik mijn waterbakje korter in de buurt van het voerbakje gehangen heb, is er ook een vogeltje dat voer in het water gooit. :o

Misschien help het als je het waterbakje verder van het voerbakje afhangt. Dan kost hun het transport te veel moeite.  ;)

Daniquev

Citaat van: MissDorien op april 14, 2011, 16:57:59
Wat ik mij afvraag is hoe vaak jij het water dan verschoont  ;)

Ik verschoon het water elke dag sinds die zaadjes steeds in het water komen. Anders wordt het maar een rare plakkerige boel :)

Joyce

Bij die van mij is de weg van het voerbakje naar het water te groot. Wel belandt er regelmatig groenvoer in het badje . . . . net alsof ze weten dat de peterselie dan langer lekker blijft of zo :-)

Sjaakie

Citaat van: Daniquev op april 25, 2011, 14:28:51
Ik verschoon het water elke dag sinds die zaadjes steeds in het water komen. Anders wordt het maar een rare plakkerige boel :)

Je moet iedere dag schoon water geven hoor  :)
Hier wordt zelfs met warm weer 2x per dag vers water gegeven

Ik heb verder geen ervaring met voer gooien in het water. Wel worden de 'minder' lekkere dingen eruit gehaald en op de grond gegooid  ;)

lovesbudgies

Het is natuurlijk wel grappig, maar niet echt hygiƫnisch als zaadjes een dag lang in het water liggen.
Zuur het water in ieder geval aan, en je zou waterflesjes met een kogeltje kunnen gaan gebruiken, zo blijft het water lekker schoon.

Daniquev

ik ga daar eens naar op zoek : D dankjewel !