Evenwicht Een Beetje Verliezen

Gestart door nijn, oktober 11, 2005, 13:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nijn

Hallo!

Ik maak me een klein beetje zorgen om mijn parkietje boef. Een paar weekjes geleden is mijn andere vriendje kwetter helaas dood gegehaan en daardoor schrik ik misschien een beetje. Vandaag is de eerste dag dat boef geen geluidjes maakt. Net zat hij onderin zijn kooitje en deed een beetje raar, hij verloor zijn evenwicht. Voor de rest eet en drinkt hij goed. Ook vliegen gaat goed. Moet ik me nu zorgen maken of komt dit weer goed?
Alvast dank je wel!

Groetjes Nienke

ik zat net even verder op t forum te zoeken. Ik heb boef vorige week los laten vliegen en aangezien hij (gelukkig geen gekortwiekte vleugeltjes) heeft, kan hij heel hard vliegen en vloog hij regelmatig tegen de muur aan. Kan dit er misschien mee te maken hebben?

Groetjes Nienke

Sonja

#1
Hoi Nienke,

Als je parkietje regelmatig  :blink:   tegen de muur aangevlogen is, kan het zijn dat hij een hersenschudding heeft, en daarom zijn evenwicht verliest.
Het is belangrijk dat je hem voor alle zekerheid na laat kijken door een vogelkundige dierenarts, die kan je meer zekerheid geven over wat er precies met je parkietje aan de hand is.
Ik raad je aan niet langer te wachten, maar zo snel mogelijk een afspraak te maken.
Geef je parkietje tot die tijd rust, en haal de zitstokken uit de kooi (misschien dat je laag in de kooi een stok kunt laten zitten), en ook kun je de kooi aan 1 zijde bedekken met een doek, zodat het wat donkerder wordt. Je parkietje blijft zo wat rustiger, en zal zich niet nog eens extra bezeren.
Laat hem in geen geval vliegen!

Laat je nog horen hoe het ging bij de dierenarts?

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

P.S. Als je nog wat aan een eerder berichtje toe wilt voegen, kun je dat doen met de "edit"-knop.

nijn

Hi sonja!

kan het ook zijn dat boef epileptie heeft. Ik schrok net zo onzettend. Hij maakte een heel raar geluidje, viel van zijn stokje en toen maakte hij hele nare bewegingen, rollen, zijn vleugeltjes zaten heel raar. en het duurde wel een minuut...

groetjes Nienke

Sonja

#3
Hoi Nienke,

Of dat zo is, is op afstand moeilijk te zeggen.
Het is echt het allerbeste om met Boefje naar de dierenarts te gaan, dan krijg je zekerheid over wat er aan de hand is, en krijgt je parkietje de juiste behandeling.
Niet meer wachten, maar snel gaan hoor :excl:

Hier kun je meer lezen:

http://www.parkietenfreak.nl/ziektenatmf.php

Sterkte en groetjes,

Sonja.

nijn

#4
klein vraagje nog, ik kan om half zes langskomen, kan ik tot die tijd nog iets doen, hij heeft om t kwartier een soort van aanvalletje..

Sonja

Hoi Nienke,

Goed dat je een afspraak hebt bij de dierenarts!
Wat je nu het beste kunt doen, is de omgeving van je parkietje zo rustig mogelijk houden, en verder wat ik in mijn eerste berichtje had geschreven. (hoge zitstokjes er tijdelijk uithalen, en eventueel de kooi gedeeltelijk even afdekken met een doek).

Veel sterkte voor Boefje.
Ik hoop dat het weer goed gaat komen met hem.

Laat je nog horen hoe het was bij de dierenarts?

Groetjes, Sonja.

nijn

Hoi Sonja!

Nou ben net terug van de dierenarts. Een ontzettend lieve die het allemaal serieus nam! Ze zei dat boef een vergiftiging heeft(zo zagen de aanvalletjes eruit), gisteren heb ik zo'n zaadjes stengel met hout in zijn kooitje gedaan en ze zei dat hij daar niet tegen kon. Iets anders kon het niet zijn omdat hij al een week niet uit zijn kooitje is geweest en dus niks gegeten kan hebben wat boef niet mag. Ze heeft m een vitamine spuitje gegeven! En dezelfde tips gegeven die jij ook gaf. Stokjes eruit, op een rustige plek met een doek om de kooi om m wat rustiger te maken. Ik hoop dat het straks wat beter gaat!

Veel groetjes Nienke! :D

Chantalleke

Hoi Nienke,

Gelukkig lijkt het allemaal wel mee te vallen!
Veel beterschap voor Boefje

Groetjes,
Chantal

nijn

Dank je wel!  :)
groetjes  nienke

Sonja

Hoi Nienke,

Fijn, dat het waarschijnlijk weer goed gaat komen met Boefje.
Ik hoop dat hij weer snel de oude zal zijn!

Beterschap voor je kleine vriend, en sterkte.

Groetjes, Sonja.

Anita & Marisa

Hoi Nienke,

Heel goed van je dat je naar de dierenarts bent geweest!
Hopelijk is Boef weer snel de oude.

Veel sterkte met je vriendje!

Liefs,
Anita en Marisa.

Parkieten-Freak

CiteerHoi Sonja!
Ze zei dat boef een vergiftiging heeft (zo zagen de aanvalletjes eruit), gisteren heb ik zo'n zaadjes stengel met hout in zijn kooitje gedaan en ze zei dat hij daar niet tegen kon. Iets anders kon het niet zijn omdat hij al een week niet uit zijn kooitje is geweest en dus niks gegeten kan hebben wat boef niet mag.........
[snapback]14860[/snapback]

Ik snap het even niet. :blink:
Je hebt een snoepstok in de kooi gehangen, en daar kan je parkiet niet tegen?
Ik kan me echt niet voorstellen dat je parkiet daar "vergiftigingsverschijnselen" aan overhoudt.
Het lijkt me eerder dat je parkiet een voedingstekort heeft........ :mellow:
Hoe gaat het nu trouwens met je parkietje?



nijn

Hallo!

Ja ik begreep er ook niks van. Die stengels zijn gemaakt voor parkietjes toch. Maar een paar uur nadat hij dat gegeten had kreeg hij die aanvalletjes. Dus de dierenarts zei dat het daar aan zou kunnen liggen. Ik zou het zelf nl anders ook niet weten..

Nu die stengel eruit is heeft hij geen aanvalletjes meer gehad. Dus het gaat een stuk beter met boef! Hij maakt alleen nog geen geluidjes, komt dat omdat hij zich nog niet helemaal lekker voelt. Verder geef ik boef elke dag vers water en parkietenvoer, en meestal ook wat eikrachtvoer. Ontbreekt er misschien iets wat hij wel zou moeten eten?

Groetjes Nienke

Ingrid

Hoi Nienke,

Bied je Boef wel verse groente en fruit aan? Dat zou standaard bij de dagelijkse voeding horen. Zo krijgt je parkietje alle benodigde vitamientjes ;). Ook zou je één of twee keer in de week wat roosvicee door het drinkwater kunnen doen (fles met de gele dop).

Groetjes, Ingrid

nijn

#14
Hoi ingrid!

Nou hij eet nog geen fruit, ik probeer het wel steeds met een stukje appel enz, maar die gooit hij zelf steeds uit zijn bakje..! Ook als ik het eerst voordoe voor zijn kooi Trosgierst lust hij inmiddels wel! Maar ik blijf proberen! Bedankt voor je tip

Groetjes Nienke

ik geef hem net een stukje appel, ik dacht ik probeer het! En ja hoor hij eet het! Voor het eerst! :D

EDIT//
Ik heb even je berichtjes samengevoegd.
Je kunt door middel van de Edit knop je geplaatste berichtje wijzigen en/of aanvullen. Het is niet nodig om dan een nieuw berichtje te plaatsen ;).

Gr. Ingrid


oh ja ik was vergeten dat dat ook kon!

nijn

Gisteren ging het steeds beter met boef, maar volgens mij gaat het nu steeds slechter. Hij zit al sinds negen uur vanochtend inder in zijn kooi, bol, en de hele tijd te slapen. zijn evenwicht is ook niet helemaal goed. Hij heeft gisteren wel gegeten, maar vandaag nog niet, ik denk omdat hij zo slapjes is. Kan iemand mij advies geven over wat ik nu het beste kan doen?
Groetjes Nienke

Sonja

Hoi Nienke,

Wat erg dat het slechter gaat met Boefje. :(
Ik zou opnieuw contact opnemen met de dierenarts, en horen wat hij/zij ervan zegt.

Veel sterkte met Boefje.

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Ja, onmiddelijk de dierenarts bellen en er naartoe gaan lijkt me de beste optie.


Chantalleke

Hoi Nienke,

Ik weet niet of jouw dierenarts ook de optie heeft, maar bij een heel aantal dierenartsen is het mogelijk om je parkietje te laten opnemen in de dierenkliniek zodat hij continu in de gaten kan worden gehouden door de dierenarts zelf. Heb alleen geen idee wat het kostenplaatje daarvan is.

Hopelijk komt het allemaal weer goed met boefje.
Sterkte
Chantal

nijn

Ik heb net de dierenarts gebeld en ze zij dat het inderdaad verstandig is dat ik even met boef langskom. Ik vind het zo raar dat hij niet opknapt..En ik vind het zo vervelend om hem zo te zien..in een hoekje..Ik ga maar duimen dat het allemaal weer goedkomt!

Groetjes Nienke