Jago

Gestart door martinekl, maart 31, 2011, 11:59:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

martinekl

Hallo allemal,
al eerder heb ik een topic geschreven over de mega bacterie die onze vriend Jago trof.
Dinsdag is onze vriend overleden na een mag ik wel zeggen bewogen leven van 1.5 jaar.
Het valt ons zwaar tegen wat dit met ons doet we zijn helemaal stuk van verdriet.
Waar hij aan is overleden is niet bekent, maar we weten dat Jago geen gezond vogeltje was, mijn portemonnee weet ervan, maar ze zijn het waard.
In het kort, het begon bij de hondenbek waar Jago in belande en een paar dagen stijf was van de stress, wij ook trouwens.
toen de megabac. die hem een week ic opleverde bij de va in A.dam, goede arts trouwens
ontstoken oog en hup naar A.dam
opeens een gaatje in zijn borstje waar het bloed uitdroop, de dokter kon niet ontdekken wat het was.
en zijn kontje waar bloed uitkwam en die hij helemaal kaal vrat, poep onderzocht niks gevonden.
Wij hadden hem al maanden onder de warmte lamp, als we dit niet deden werd hij dik en stil en terug getrokken, afgelopen dinsdag zat hij heel dik en wou niet eten en kwam de kooi niet uit, meteen naar A,dam waar ze hem zouden dwangvoederen, maar dat was niet meer nodig Jago besloot dat het genoeg was. phoe hoe moeilijk.
Ze hebben zijn en onze witte vriend Ziva hun ontlasting nog nagekeken maar ze konden niks vinden geen bacterie of wormen.
Wij vermoeden dat de megabac. zijn verwoestende werking al gedaan had, hij had ook een dikke rand om zijn borst, verstopte krop? Dit heeft hij vanaf de megabac. 1.5 jaar zorg betekent ook een mega band wat we ook hadden met hem.
Tja en nu Ziva die onderste boven is, hij mist zijn vriendje en dat is te merken aan zijn gedrag, naar om te zien, we gaan vanmiddag kijken naar een ander vogeltje van 1.5 jaar. Maar ik vind het zo moeilijk, maar ook weer zielig voor Ziva zo alleen, dubbel gevoel eigenlijk.
nou dit wou ik even delen met jullie, ook een beetje verwerking om te schrijven.
uiteraard hou ik jullie op de hoogde over onze vriendjes.
groetjes van Martine


pixie

Poe, ik heb je verhaal met een zwaar hart zitten lezen. Wat heeft die arme Jago een hoop pech gehad!
Gelukkig heeft hij nu rust.

Heel veel sterkte toegewenst voor de komende tijd.



*Ik hoop dat het wat wordt met het vogeltje waar jullie naar gaan kijken.

BudgieMe

Wat sneu, sterkte met het verlies van je vogeltje.

Voor je een andere vogel erbij gaat halen zou ik nu eerst even je 2e vogeltje laten onderzoeken, mega is besmettelijk nl.
Stuur in ieder geval even wat ontlasting op naar bijv. Dr. H. van der Horst in Veldhoven. Dan kan zij kijken of Ziva de bacterie ook meedraagt, ook al oogt ze niet ziek.
Anders zou je er een volgend vogeltje mee kunnen besmetten en kom je nooit uit dat cirkeltje.

Frouwktje

Heeel veel sterkte

martinekl

Hoi Budgieme, Ziva zijn ontlasting is dinsdag onderzocht en ze zei dat ze niks hebben kunnen vinden het was schoon, ik ga ervanuit dat ze hiermee ook de megabac. bedoelde, voor alle zekerheid zal ik ze nog even bellen mocht het zo zijn dat dit niet is meegenomen stuur ik het alsnog op voor onderzoek.
Ja wat het andere vogeltje is zien we vanmiddag het is een vrouwtje van 1 jaar en 4 mnd. tjee hoe moeilijk ik het ook vind gaan we toch kijken. Ik hou jullie op de hoogde,
bedankt alvast voor jullie meeleven en denken.


martinekl

nou ik heb net dierenkliniek A,dam gebeld en ze hebben de ontlasting van ziva onderzocht hij heeft geen megabac. zijn ontlasting is helemaal schoon, geen wormen of andere nare dingen, dus ben ik daar blij mee, ze konden de poepjes zo uit de kooi halen omdat we Ziva mee hadden genomen met Jago naar A,dam.
Het idee dat Ziva bij hem was toen hij overleed geeft iets troost ik had hem liever zelf in handen gehad toen hij ging maar ja.
groetjes martine

mozazoo

Martine, heel veel sterkte met het verlies van Jago.
Wat een bewogen leventje heeft Jago gehad, maar wat ook een liefde en zorg. Geweldig!

Het is fijn dat Ziva straks weer een nieuw vriendje mag hebben.


haskerpon

Citaat van: mozazoo op maart 31, 2011, 12:46:00
Martine, heel veel sterkte met het verlies van Jago.
Wat een bewogen leventje heeft Jago gehad, maar wat ook een liefde en zorg. Geweldig!

Het is fijn dat Ziva straks weer een nieuw vriendje mag hebben.



Met vriendelijke groet,
Geja
(Haskerpon)

ps.... ik had per ongeluk via de inlog van mijn dochter het forum bijgelezen en gereageerd.
Maar ook mijn dochter zou er zo over denken ....sterkte en succes ;)

BudgieMe

Ok, ja het zal even zwaar zijn een nieuw vogeltje te gaan halen, maar voor Ziva wel beter.
Succes.

hillie

Ik kan niet meer dan heel veel sterkte toewensen met dit grote verdriet van jago :(

En volg je hart hier in, Jago zal nooit door een ander parkiet vervangen kunnen worden.

inge

Namens ons ook heel veel sterkte :(


ParkietenLove

Heel sterkte toegewenst

Pino2006

Wat erg!


Heel veeeel sterkte met je verlies!

martinekl

Bedankt voor jullie lieve woorden.

martinekl

volgens mij kan deze topic gesloten worden ik schrijf verder op het topic gedrag bedankt

Kleintjes

sorry voor m'n late reactie:

Ook alsnog namens ons alle 6 veel sterkte met 't verlies van Jago.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Hey Martine,

Wat naar dat Jago is overleden, ik kan me voorstellen dat je het er heel moeilijk mee hebt en ik wens je veel sterkte in deze tijd.
De megabacterie is een slopende ziekte, en ik denk dat het voor hem beter is zo. Ik hoop dat je er een beetje vrede mee kunt hebben,
hij is nu op een fijne plek en hoeft niet meer te lijden.
Zo te horen heb je er alles aan gedaan om hem beter te maken, en om hem comfortabel te houden toen hij ziek was. Petje af voor jou!

Ik zal het topic voor je sluiten.

Groetjes,

Lisanne