Ik heb 'n grasparkiet (man) van 7 jaar. Kan hier een ouder parkietje bij?

Gestart door impiedepimpie, maart 27, 2011, 13:57:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

impiedepimpie

Ik heb een mannetjes parkietje van 7 jaar. Voorheen zat er een vrouwtje bij (hoewel de dierenarts moeilijk kon zeggen of het nu een vrouwtje of mannetje was). Eigenlijk hadden ze heel vaak ruzie en zaten ze nooit samen op een stokje ofzo. Als ze door de kamer vlogen gingen ze soms elkaar wel achterna maar vaak ook uit de weg. Nu is een parkietje dood. Ik vraag me af of ik mijn grasparkietje nu beter alleen kan laten of dat het toch beter is er een soortgenootje bij te zetten? En is dan een mannetje of vrouwtje beter? Graag wil ik ook een ouder parkietje, maar sommige mensen zeggen dat dit vaak moeilijkheden geeft. Klopt dit? Als ik een jonge parkiet erbij moet zetten doe ik het niet. Wie kan mij advies geven? Mail aub naar *knip* Dank u. Groet Ingrid


E-mailadres verwijderd ivm de grote kans op spam.
Antwoorden worden niet gemaild, maar komen in het topic onder je berichtje. Gr. Lovesbudgies


BudgieMe

Een oudere parkiet zou ik inderdaad eerder doen dan een jong,...parkieten worden niet zo heel oud en dan zit je over een jaar mss weer met een probleem.
ik zou op de marktplaats kijken of iemand er 1 weg doet, of bij de dierenambulance/opvang even na vragen.

Zou voor een man gaan voor de zekerheid.

Moppers

Wat waren de argumenten dat een ouder parkietje erbij moeilijkheden zou geven? Ik kan er namelijk geen een bedenken. Mijn ervaring is dat ook op hogere leeftijd de karakters (en introductiemethode) de doorslag geven of twee parkieten maatjes worden of niet.

MissDorien

Ik zat laatst ook met zo'n dilemma, in eerste instantie zocht ik ook een oude parkiet maar ben toch voor een jonkie gegaan.
Een oudere parkiet kan in mijn ogen prima, zolang hij wel al gewend is aan parkieten. Kijk ook naar de karakters van beide parkieten.

lovesbudgies

Ik zou juist voor een oudere parkiet gaan, een hele jonge parkiet is vaak heel druk, ze bedelen soms nog en landen vaak op de rug van een andere parkiet.
Dit alles kan ervoor zorgen dat de parkieten pas gaan klikken als de jongste volwassen is.

mobii

Ik heb een parkiet bijgekocht toen de andere al 3 was. Dat geeft inderdaad wel wat problemen, ik heb het idee dat het jongere parkietje veel te druk is voor de ander. Maar, mijn eerste parkiet is ook gehandicapt aan één vleugeltje, dus misschien komt het ook daardoor dat hij niet zoveel kan hebben.