Appelboom in huis en parkieten wroeten in de aarde.

Gestart door Mirjam, maart 27, 2011, 10:30:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

Een paar weken geleden heb ik voor mijn schatjes een heuse appelboom gekocht voor in huis. Ik had echt niet de illusie dat er appels etc aan zouden komen  ;). Ik hoop gewoon dat ie het blijft doen.. Zelf ben ik gek van planten maar ze laten niet veel planten met rust.
Ze vinden het de meest leuke speelboom aller tijden omdat er redelijk veel takken in zitten waar ze lekker in kunnen klimmen etc.
Mocht ie het niet blijven doen hebben ze toch een periode een leuke speelboom gehad voor 14,95.

Nu ben ik afgelopen week wat dagen thuis geweest en heb ze dus meer kunnen observeren dan normaal.
Wat me opviel was dat ze soms alle 5 echt een snoekduik in de aarde nemen en ervan lijken te eten. Ik had de zoekfunctie al gebruikt en aarde eten is niet echt gezond. Maar zouden ze dat in de natuur ook niet af en toe doen?
Mijn vraag is dus eigenlijk of het kwaad kan dat ze eventueel wat aarde binnen krijgen? Of kan ik beter maatregelen nemen en stenen op de aarde leggen?

BudgieMe

Of het echt kwaad kan denk ik niet, en dan eerder voor de boom dan de vogels,... :-X

Ze wroeten er in en eten er ook wel van al zal je waarschijnlijk meer aarde er naast vinden dan in hun maagjes, wordt het te gek zou ik het dicht maken met van die dikke stenen kiezels. Of er van dat kippengaas overheen spannen, dan vallen de poepjes gewoon in de aarde ( natuurlijke mest, haha ).

Geertje

ik zou het niet zomaar vertrouwen. Ligt er een beetje aan wat voor potaarde het is.
Biologisch? of zit het vol chemicalien? En let ook op schimmelvorming op/ in de aarde.

Mirjam

Nee is er beslist geen schimmelvorming, want daar let ik erg goed op. Ik wil niet dat ze in de schimmel wroeten...
Tsja en wat het voor aarde is zou ik zelf niet weten en daar heb ik nog niet over nagedacht  :(.
Ik heb em gewoon bij een tuincentrum gekocht.

Het is niet te geloven maar er komen zelfs bladeren op  :).