Pica Vecht Voor Haar Leven

Gestart door Carla, oktober 10, 2005, 09:20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carla

Slecht nieuws over Picachou ! :(  Vorige week vrijdag heb ik Pica uit de voliere gehaald. Ze zat stil op de bodum en had een heel zware ademhaling.
Pica mee naar binnen dan maar in een ziekenkooi. Tegen 's avonds begon ze met momenten te piepen en ik zag dat haar neusje nat was. Zaterdagmorgen met pica naar de dierenarts : verdict : zware luchtweginfectie. Pica is er heel erg aan toe. De dierenarts heeft haar twee injecties gegeven één met cortisone en één met antibiotica. Ze vertelde me erbij dat het zo erg gesteld was met pica dat ze onmiddelijk in haar hand kon sterven. Haar neusje moest worden vrijgemaakt maar volgens de dierenarts zaten haar longskes ook bijna helemaal dicht.
Nu zijn we maandag en pica gaat héél stil vooruit. Ze blijft eten en doet moeite om op een stokje te zitten. Je ziet ze vechten voor haar leven. Echt zielig om dat beestje zo te zien zitten. Ik hoop van harte dat ze het haalt. Maar haar oogjes zien er echt uitgedoofd uit.
In ieder geval blijf ik op het beste hopen. Ze moet voor te beginnen minstens tien dagen antibiotica krijgen.

Safrena

Hey Carla

Owjeetje wat verschrikkelijk is dat toch voor jou en Pica :(

Gelukkig heeft ze een goede thuis waar ze met heel veel liefde en geduld heel goed verzorgd wordt.

Hoop ook dat Pica er snel weer bovenop komt.

veel sterkte en veel beterschap voor Pica

vele groetjes

Jorijn

Dit is zeker geen leuk nieuws, Het beste toegewenst voor jou en Pica!
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Chantalleke

Hoi Carla,

Oh wat erg zeg  :sadsmiley02:
We duimen zeker voor jullie dit Pica weer beter wordt!
Vol moed blijven hoor! Onze Billy was eigenlijk ook opgegeven en zij leeft ook nog steeds dankzij de medicijntjes die ze kreeg....

Heel veel sterkte
Groetjes,
Chantal

Sonja

Hoi Carla,

Wat erg, dat Pica zo ziek is. :(
Ik hoop en duim voor jullie, dat ze toch weer op mag knappen.

Heel veel sterkte.

Groetjes, Sonja.

Carla

Daarstraks nog eens met pica bij de dierenarts geweest. Ze heeft uit één neusgaatje etter weggezogen het andere neusgaatje blijft sinds gisteren vrij. Nog een andere soort antibiotica meegekregen om de slijmen op te lossen. De DA zei dat als ik zaterdagmorgen niet was langsgeweest pica de middag niet zou gehaald hebben. Ze had zelfs niet verwacht dat ze nog zou leven. Ze heeft nog een hele strijd af te leggen en ze is ook fel vermagerd. Ik mag haar nu een ganse sliert trosgierst geven omdat deze zaadjes gemakkelijk te kraken zijn voor mijn verzwakt meisje.

Parkieten-Freak

A jee, wat vreselijk allemaal toch, ik hoop dat Pica ondanks alles goed gaat eten zodat ze wat aankomt.
Hopelijk knapt ze heel gauw op!
Sterkte!


Bodi

Wat verschrikkelijk!!!!!!


Heel veel beterschap gewenst..

Carla

#8
:)  Het gaat héél stilletjes de goede kant op met Pica. Het is een kranig oud parkietje die niet vlug opgeeft. We zijn nu bijna een week verder en héél traag zie ik verbetering. Pica zit nu al meer op een stokje ipv op de grond. Maar ze zit nog heel veel te rusten, ze pakt zaadjes uit haar bakje en niet meer van de grond. Die zaadjes pakt ze zelfs met één oogje open en als ze eet sluit ze haar oogjes. We houden de moed erin. Hopelijk haalt ze het. Er komt nog steeds etter uit dat ene neusgat. Dat maak ik één maal per dag schoon. Met de antibiotica moeten we voor te beginnen nog doorgaan tot woensdag. Dit is elke ochtend een echte marteling. Het is niet evident om zo'n klein beestje druppeltje toe te dienen. Maar we gaan er tenvolle voor  ;)

Sonja

#9
Hoi Carla,

Wat fijn om te horen, dat het toch al heel langzaam de goede kant op lijkt te gaan met Pica! :)
Het is een klein vechtertje. Maar ze heeft het ook heel erg goed getroffen met haar verzorgster! :thumbsupsmiley:

Ik duim met je mee, dat het weer helemaal goed komt, met Pica. ;)

Veel sterkte verder.

Groetjes, Sonja.

joey

hallo
Veel sterkte met Pica hoop dat jullie gauw weer van elkaar kunnen genieten.



                          sylvia Joey en Ian :)

saartje!

heey carla
wat goed dat het beter gaat
toen ik het las dacht ik meteen wat een sterk beesje zeg
nou heeel veeeel geluk
-xxx- saartje  :tonguesmiley:

Bodi

Hoe is het nu???? Ben wel nieuwsgierig.....


Hopelijk is ze weer de oude...

Carla

Bodi,
Pica heeft het helaas niet gehaald !!!
Ik had een vervolg berichtje geplaatst maar dit moet verloren zijn gegaan.
Picachou is dan toch nog heel onverwacht gestorven. Alles leek de goede kant uit te gaan. Ze at terug goed zat al constant terug op het stokje, alles leek goed te gaan.  Er kwamen geen slijmen meer uit haar neusje, dit bleef terug vrij maar het heeft niet mogen zijn.
Ik troost me met de gedachte dat ik alles heb gedaan wat ik kon en dat mijn meisje een mooi leven heeft gehad. De DA heeft me verteld dat het waarschijnlijk Pica's hartje is die het gewoon heeft laten afweten. Door het vele vechten tegen de ziekte. Ze is lang bij ons geweest. Zij was het eerste parkietje dat we kochten en had een speciaal plaatsje in mijn hart. Ik krijg nog de tranen in mijn ogen als ik het terug zit te typen maar dat zal wel normaal zijn. Ik heb jaren van haar mogen genieten en nu rust ze in de tuin en een mooi doosje. Blue ( haar even oude mannetje) zit er nu wat verloren bij in de voliere maar ik wil voor hem nu nog geen nieuw popje kopen nu met de winter voor de deur.
Bedankt voor de interesse !

Safrena

#14
Hey Carla

Je vervolg berichtjes staan hier  ;)
http://forum.parkietenweb.nl/Pica-Is-Net-O...eden-t2680.html


Je hebt inderdaad je best gedaan en ze heeft bij jou een heel mooi en liefdevolle thuis gehad

Veel sterkte

vele groetjes

Kraaltje

CiteerBodi,
Pica heeft het helaas niet gehaald !!!
Ik had een vervolg berichtje geplaatst maar dit moet verloren zijn gegaan.
Picachou is dan toch nog heel onverwacht gestorven. Alles leek de goede kant uit te gaan. Ze at terug goed zat al constant terug op het stokje, alles leek goed te gaan.  Er kwamen geen slijmen meer uit haar neusje, dit bleef terug vrij maar het heeft niet mogen zijn.
Ik troost me met de gedachte dat ik alles heb gedaan wat ik kon en dat mijn meisje een mooi leven heeft gehad. De DA heeft me verteld dat het waarschijnlijk Pica's hartje is die het gewoon heeft laten afweten. Door het vele vechten tegen de ziekte. Ze is lang bij ons geweest. Zij was het eerste parkietje dat we kochten en had een speciaal plaatsje in mijn hart. Ik krijg nog de tranen in mijn ogen als ik het terug zit te typen maar dat zal wel normaal zijn. Ik heb jaren van haar mogen genieten en nu rust ze in de tuin en een mooi doosje. Blue ( haar even oude mannetje) zit er nu wat verloren bij in de voliere maar ik wil voor hem nu nog geen nieuw popje kopen nu met de winter voor de deur.
Bedankt voor de interesse !
[snapback]16213[/snapback]
Ahhh  :( vervelend om te horen, sterkte!!
:heart:

divere

Jammer dat ze het niet gehaald heeft ook omdat het beter ging met haar

sterkte met het verlies van Pica

birdy

veel sterkte met het verlies van Pica,groetjes Jolanda ,Bo Sita en Pico

Maartje Emons

Heel veel sterkte met het verlies van jou lieve vogeltje Pica.
Ik weet hoe het voelt om een parkietje te moeten verliezen waar je ontzettend veel van houdt. Ik ben op 4 november mijn Chica verloren. Bij het lezen van jouw verhaal sprongen de tranen dan ook weer in mijn ogen. Heel veel sterkte!