Water aanzuren?

Gestart door KikiSorrie, maart 26, 2011, 12:20:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikiSorrie

Hee,
Ik las ergens in een topic van vorig jaar dat je je water moet aanzuren ofzo met appelazijn..  ???
Ik geef nu gewoon koud water in een bakje, maar moet je het persé aanzuren?
En zoja, hoeveel moet je dan geven?
Groetjes, Rinke

inge

Een goede verhouding is 10ml per 1l water  ;)
En nee het is niet verplicht het te geven.
Groetjes

Petr@

Nou moeten,,, het is de keus die jezelf maakt. Aangezuurd water is goed om bacterien op afstand tehouden, maar het geeft zeker geen garantie. Ik doe 1 theelepeltje op 500 ml  en vul daarvan het drinkfonteintje en rest doe ik in de badjes.
Met de zoekfunctie kun je heel veel vinden over het aanzuren van water.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

KikiSorrie

Ik denk dat ik het niet ga doen, want ik weet niet hoeveel ik precies in mijn waterbakje doe, dus ook niet hoeveel azijn er dan bij moet.
Maar toch bedankt!
Groetjes :)

Kleintjes

Als je gewoon 'n flesje mengt en bewaart in de kolkast (kun je 'n paar dagen bewaren) dan heb je 't altijd klaar staan in de juiste verhouding.

Niet alle parkietjes drinken aangezuurd water, hier laten ze 't alle 4 gewoon staan en drinken liever niet :S
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

Moeten is een groot woord inderdaad, het is wel gezond;

Appelazijn wordt al tientallen jaren gebruikt voor en door mens en dier als '"alles helend middel''. Veel natuurkundigen zien appelazijn als het wondermiddel uit de natuur.
Bij ontstekingen die veroorzaakt worden door botwoekeringen of kalkvorming in de gewrichten en aderen, kan appelazijn zeer nuttig zijn.
Het zuur in de azijn breekt de kalk langzaam af en reinigt en zuivert het bloed. Dit is een langzaam proces en appelazijn moet dan ook gedurende een langere periode worden gevoerd.
Werkzame bestanddelen: Appelazijn is rijk aan potassium en bevat alle mineralen die in een appel zitten, zoals fosfor, chlorine, sodium, magnesium, calcium, zwavel, ijzer en sporenelementen.
Appelazijn reduceert de kalkafzetting op de botten, gewrichten en in de aderen. Het schoont het bloed en verbetert de algehele gezondheid en conditie.
Tevens bevordert appelazijn de afvoer van afvalstoffen en het evenwicht in de darmflora en draagt het bij aan soepele gewrichten. Door het zuur is het ook bacterie werend.
Door de bloedzuiverende eigenschappen wordt appelazijn ook veel gegeven in de strijd tegen vliegen en andere insecten. Schoon en zuiver bloed lijkt minder aantrekkelijk te zijn.
Appelazijn is verkrijgbaar bij de meeste supermarkten of bio winkels, ook zijn er speciale dieren varianten.

lovesbudgies

Edit: 100 ml water in een maatbeker (heeft je moeder vast wel!) 1 ml spuitje optrekken uit de fles (35 cent bij de apotheek) in het water doen, mengsel in het drinkbakje en klaar.

Een kind kan de was doen.  ;)