mannetje is vervelend

Gestart door monkeyhenk, maart 24, 2011, 16:32:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

monkeyhenk

hallo allemaal,
ik had een vraagje: ik heb een mannetje en een vrouwtje. ze zijn vaak naar mijn gevoel aan het ruzie maken over eten. het mannetje toont ook geen interesse in het vrouwtje volgens mij maar hij gaat wel geregeld het broedblok in. dit doet hij al 4 maanden. moet ik er misschien iets inleggen?? ik heb verder geen ervaring maar dat maakt niet uit. oja, het mannetje is ca. 1 jaar en het vrouwtje minimaal 2 jaar :). ze zijn trouwens niet tam en ze staan op een plaats waar veel gelopen word (binnen).
alvast bedankt :D

gr Henk

Daniquev

ik denk (weet het dus niet zeker. ben geen prof hierin) dat parkietjes net zoals mensen een keuze hebben. Mijn parkietje kan namelijk nooit goed omgaan met die van onze buren. Ze rent gelijk op hem af en wilt hem weg hebben van zijn "plek". Maar met die van mijn opa kan ze weer wél heel goed opschieten.

Caradow

haal gewoon het blok weg... en accepteer dat niet elk "koppel" ook een "koppel" is.

GeetjeBird

Ik zou ook het broedblok weghalen, daardoor lopen de hormonen en de spanningen alleen op. Door de hormonen kunnen ze zich juist ook agressief gedragen.
Verder kunnen ze ook gewoon vriendjes zijn ipv een koppel...of elkaar gewoon accepteren. Dan ben je ook al een heel end. toch?

Vrede in de kooi is al fijn.

Groeten
Germaine

Saskia, Willie, Timmie, Beppie en Gradje