Buiten Voliere

Gestart door ancadine, maart 23, 2011, 16:53:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ancadine

Hallo , ik heb nu een 6 tal maanden een voliere buiten staan .
Die is kompleet wind dicht , enkel aan de golfplaten bovenaan zijn er openingen .
Nu het warmer wordt zal de temperatuur natuurlijk ook stijgen in mijn voliere .
Zullen de vogels het niet te warm krijgen ??
En wat kan ik eventueel doen ??
Ik kan de voorzijde wel open laten d.m.v. de ramen eruit te halen , maar gaan ze dan niet teveel in de wind staan ??

Alvast bedankt

Daniquev

Te veel wind is in ieder geval niet goed voor de vogeltjes !
verder kan ik je niet helpen, ik heb hier geen verstand van. Hoop dat je goed antwoord krijgt!

Rachel22

Hoi,

Als alles dicht zit, zal het inderdaad al snel te warm worden. Zelfs nu het nog maar voorjaar is, loopt in mijn schuurtje de temperatuur snel op en dat is zeker niet goed voor de vogels. Als de voorkant open kan is dat ok, maar ze mogen niet continu op de tocht zitten. Af en toe een een briesje zal geen ramp zijn, maar continu TOCHT is funest. Heb je geen mogelijkheid om 1/ 3 van de voliere dicht te bouwen als nachthok? Zodra vogels de ingang van zo'n hok kennen, kunnen ze zelf kiezen waar ze willen zijn! Een vriend van mij heeft geen grote voliere (3 bij 1 meter) maar 1 vierkante meter dient toch als 'nachthok'. Is dit geen idee? Succes!

tobias

heb zelf een buiten voliere, die staat best wel op de wind.
maar als het te gek wordt zet ik er een scherm van golfplaten voor.
en als het te warm wordt dan hang ik er een laken voor.
en als je de mogelijkheid hebt zou ik er beplanting voor zetten, ga ik dit jaar ook doen.
staat leuk en je vogels vingen het super.

BudgieMe

Als de volière rond om dicht is zal het snel een broeikas worden inderdaad.
De hele voorkant open doen is prima hoor, ze kunnen beter tegen kou dan warmte.
Wind is ook geen probleem, alleen tocht, en met alleen de voorkant open heb je daar geen last van.

Mijn hele buitenvlucht is vol gaas, geen beschutting tegen de wind, ze zitten/ vlieger er zelfs als het vriest, waait, regent of zelfs hagelt. ( heeft wel dak natuurlijk )
Ze vinden het heerlijk om tegen de wind in te vliegen, blijven ze soms als een kolibrie zweven, haha en tegen het gaas badderen is ook een feest.

Dus ik zou zeggen open die voorkant! ;)