4 mannen in een kooi

Gestart door MissDorien, maart 23, 2011, 12:27:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MissDorien

Ik heb al veel gezocht op internet maar kan geen volledige antwoorden vinden, vandaar mijn vraag hier.

Ik zie veel advertenties van mensen die een goed thuis voor 2 mannen zoeken. Ik wil graag parkieten een goed huis bieden, maar vraag mij af of mijn situatie hiervoor geschikt is.

Ik heb op mijn slaapkamer (ik woon nog thuis) een kooi staan met afmetingen: L 75,5 x B 45 x H 90,5 cm. Elke dag kunnen de vogels minimaal 3 uur los vliegen.
Op het moment heb ik twee tamme mannen van 5 maanden en 7 jaar.

Zou ik er twee mannen bij kunnen nemen of hebben ze dan niet genoeg ruimte?

inge

Volgens mij is de kooi ruim genoeg hoor ;)

Als ze elke dag een paar uurtjes uit de kooi mogen ;D

Succes ermee!!!!

MissDorien

Ja, ik twijfel wat, voor mijn gevoel is het klein en ik zat ook aan territoriumdrift te denken voor vier mannen.
Maar dat is dus verder niet van toepassing?

Mirjam

Mag ik vragen waarom je perse geen popjes wilt?
Want die combinatie is ook erug leuk hoor!

MissDorien

Citaat van: Mirjam op maart 24, 2011, 21:02:21
Mag ik vragen waarom je perse geen popjes wilt?
Want die combinatie is ook erug leuk hoor!
Nou, niet specifiek hoor. Ik vind het alleen wel makkelijk als ze al aan elkaar gewend zijn en twee mannen kom je vaker tegen dan twee popjes.

lovesbudgies

De kooi is goed voor 2 parkietjes, maar te klein voor 4. Dat komt ook omdat hij ongunstig van vorm is, hij is hoog in plaats van breed.
Vier mannen in 1 kooi kan in principe prima, territoriumdrift (en andere driften ;)) komen meer voor als er popjes in het spel zijn.

MissDorien

Jawel he, dat dacht ik al.
Ik wacht rustig totdat ik op mezelf woon en een grote kooi kan kopen, dat past hier niet.

lovesbudgies

Ik zou ongeveer L 100 cm, B 50 cm en H 80 cm aanhouden voor 4 parkieten.
We horen het wel als het zover is, ik ben benieuwd!

brammetje

hallo ik ben bram en ik heb zelf ook 4 parkieten in een kooi van 1m hoog en een halve meter breed.
en dat gaat heel goed en ze mogen ook 3 uur buiten vliegen.
en de kooi van jouw is ook groot genoeg voor 4 parkieten. en ze mogen ook nog 3uur vliegen dat is meer dan goed!
dus dat zit hele maal ;D
groeten.


BudgieMe

Formaat komt overeen met de grote Hagen kooi, hoge uitvoering en daar heb ik een winter 6 vogels in gehad, ik vind het dus wel kunnen, mits veel vlieg uren maar dat vind ik bij alle formaat kooien.  ;)



[verwijderd door de beheerder]