Zere Pootjes

Gestart door Angie, oktober 10, 2005, 22:37:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angie

Goede avond,

Na wat surfen op het web kwam ik op deze site uit op zoek naar wat meer info.

Ik heb een parkiet (Pimmetje) van 5 jaar oud. Sinds kort heeft hij iets aan beide pootjes, maar ik weet niet goed wat. Zijn ene poot is slechter als zijn andere en hij heeft een dikke, opgezette teen met aan de onderkant iets wat op een wondje lijkt, maar nu dicht is. Af en toe heeft hij moeite met zijn evenwicht en hij zit nu graag op zijn eetbakje (blijkbaar omdat dat minder wiebelt als op een stokje?) Ik hou iedere dag in de gaten of zijn teen al wat dunner wordt, maar het schiet niet echt op.

Ik dacht eerst aan een verlamming, omdat hij een tijd geleden ook een donkere bloedvlek onder zijn snavel had en zijn teennagels opeens erg donker waren geworden. Hij voelt echter nog wel aan zijn vetknobbel achterop en kriebelt met zijn pootjes achter zijn oren (wat wel wat lastiger gaat ivm evenwicht).

Ik heb int verleden wel eens een parkiet gehad die een verlamming had, maar die voelde ook zijn hele achterkant niet meer en die had ook geen dikke tenen.

Iemand misschien een idee wat er met Pim aan de hand is?

Het valt in eerste instantie niet eens zo erg op, omdat hij altijd erg druk is met kwebbelen en hij speelt ook gewoon nog. Hij is alleen trager geworden.

Alvast erg bedankt voor jullie reactie!

Groeten,
Angela

Caradow

Tijd om een bezoekje aan de dierenarts te brengen...

Safrena

#2
Hey Angie

Welkom op het forum

Moeilijk evenwicht houden, gezwollen teentje, vetknobbel.

Je zegt dat hij een wondje had op het teentje en dat dit nu al een dicht is. Dat wondje kan die zwelling van het pootje veroorzaakt hebben doordat het wondje onstoken en/of geïnfecteerd is.

Echter om zeker te zijn is het het beste  om even met je parkietje naar de dierenarts te gaan en hem/haar ook even te vertellen over die donkere nageltjes waar je parkietje ook last van heeft gehad.

veel beterschap voor je parkietje

vele groetjes

Thijs

Hallo,

Mijn parkiet had ook eerst een opgezwollen teentje, en een vlek onder zijn snavel (ik dacht dat het zijn huid was maarja). Maar met mijn parkiet gaat het heel goed, die "bloedvlek" is bij mijn parkiet verdwenen en het opgezwollen teentje is ook niet meer opgezwollen.

Groetjes, Thijs.