word dit een koppel

Gestart door mar, april 11, 2005, 22:23:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mar

hallo ik heb een parkiet met wit boven de snavel en de ander heb roze maar ze voeren elkaar en kroelen ook veel met elkaar word dit een koppel of moet ik afwachten tot dat ze eitjes hebben ze hebben ook nog geen irisring

 groetjes mar

Safrena

Hey Mar

welkom op het forum

Ik vermoed dat je nog jonge parkietjes hebt omdat de neusdopje van het ene parkietje wit is en bij het andere parkietje roze.

Jonge mannetjes hebben een roze (vleeskleurige) tot paarse neusdop en  jonge popjes een witte met blauwe schijn.

Waarschijnlijk zal dit dus een popje een mannetje zijn . Echter om dat zeker te weten is het beter om te wachten tot  hun neusdop na de eerst rui verkleurd :wink:

Wat beteft het eitjes leggen kun je het beste wachten tot je popje 1 jaar is en dan pas laten broeden :wink:

vele groetjes

mar

word dit een koppel nu met foto

Dat kun je niet zeggen aan een foto :) De parkietjes moeten elkaar maar net aardig vinden :)

Gr Jorijn


[verwijderd door de admin]

mar

ze vinde elkaar wel aardig maar de huidkleur van de blauwbonte is niet echt blauw maar rozedaarom twijfel ik nog steeds

        groetjes marianne

mar

ze zit nu op twee eitjes nu maar afwachten of ze bevrucht zijn ze is wel heel waaks over d'r eitjes ze schreeuwd als je het klepje open doet



Je kan het ook aan de kleur van de eitjes zien na een paar dagen  :wink:
Bevruchte eitjes worden dan melkachtig wit van kleur en onbevruchte eitjes zijn roze-achtig doorschijnend.
gr safrena

Jorijn

Dit is normaal hoor, Ik weet niet hoe oud de eitjes zijn anders kun je er voorzichtig eentje pakken, En die tegen het licht aanhouden, Zie je gewoon een doorzichtig hij, Is het onbevrucht. Zie je er iets inzitten dan is er kans op kleine vogeltjes ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

mar

hoera ze heeft haar eerste jong er liggen nog drie eitjes


groetjes mar

mar

toen ik het zag dat ze een jong had trapte ze op het jong moet ik nu een poos wachten voordat ze hem misschien doodtrapt

           gr mar