Xtravital of nutribird b14 pellets

Gestart door sky, maart 16, 2011, 19:29:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sky

Ik geef mijn parkietje nu nutribird b14 pellets plus nog 2 theelepeltjes ei voer maar ik kom hier op het forum steeds Xtravital tegen.
Wat is nu het beste voor mijn beestje van 9 weken?

MissDorien

Daar zijn de meningen erg over verdeeld.

Ik vind pellets voor vogels eigenlijk net zoiets als brokken voor honden: alle voedingstoffen zitten erin maar het is niet waar de vogel op is gebouwd.
Als je alleen zaadjes geeft, vind ik pellets beter.
Maar als je een compleet zaadmengsel geeft met veel fruit- en groentesoorten vind ik dat weer veel beter dan pellets.
Daar is het parkietenlijfje voor gebouwd, om fruit en zaden te verwerken, niet om een brok te verteren.

Maar als jouw vogel het goed doet op de pellet en jij vindt het prima, gewoon pellet blijven voeren. Niks mis mee.



sky

ik geef hem naast de pellets ook groente en fruit en van dat grit voor zijn maag maar ik bedoel eigenlijk wat als basis beter is Xtravital of nutribird b14 pellets

MissDorien

Als basis vind ik persoonlijk XtraVital dus beter.

sky

oke de reden waarom naar pellets ben gegaan is omdat ik een stukje heb gelezen op parkieten-freak daar stond dit

Volgens dierenarts Anton Beijer van Dierenkliniek "de Toren" zijn pellets de beste voeding voor uw grasparkiet. Het bovenstaande basismenu aangevuld met groenten en fruit is ook goed, mits van alles voldoende gegeten wordt!

dus vandaar dat ik overgestapt ben van zaden naar pellets

Mars

Bovenstaand is 1 mening ;) Er zijn ook mensen die graag voor pellets gaan.
Zeker omdat veel vogelartsen dat adviseren.

Er is wel een discussietopic over: pellets of zaadjes. Daarin staan de verschillende meningen.

Ik geef zelf mijn vogeltjes pellets, met 1x per week zaadjes als snack. Omdat ik geloof dat dat bewezen gezonder is... maar lees de reacties in dat topic even.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Is inderdaad een persoonlijke voorkeur, het discussietopic kan je misschien helpen om een bewuste keuze te maken.