Parkiet aanschaffen Utrecht

Gestart door JCS, maart 16, 2011, 11:54:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCS

Beste Parkieten Freaks,

Ik ben Jasper, student in Utrecht en ik wil graag weer een parkiet aanschaffen. Ik had er eentje maar die is inmiddels alweer enkele maanden geleden overleden :( Deze had ik overgenomen van een bekende en ik merk nu dat Jamie dood is dat ik zijn gekwetter en rare capriolen mis.
Ergens vind ik die stilte niet leuk en ik wil dus een nieuwe. Maar, ik vind het niet relaxed om een willekeurige dierenwinkel binnen te lopen en te zeggen: "1 parkiet alstublieft." Ik wil dat zo'n beestje gezond en goed bij mij in huis komt.
Alle spullen heb ik nog van Jamie dus die hoef ik niet meer aan te schaffen (alleen een nieuw drinkbakje want dat is kapot gegaan)

Nu mijn vraag dus: wat is een goed adres in Utrecht om een parkiet te kopen? (Kweker of dierenzaak)

Mijn huisgenoot die naar aanleiding van Jamie ook een parkiet gekocht heeft zegt het volgende:
- mannetjes worden sneller en gemakkelijker tam dan vrouwtjes, klopt dat?
- kortwieken is niet erg, na drie maanden hebben ze hun vleugels weer en kunnen ze vliegen, ze zijn dan alleen niet meer bang voor je handen omdat ze daaraan gewend zijn.

Over kortwieken: ik heb hier al heel veel over gelezen op het forum, zelf vind ik dit niet relaxed en onnatuurlijk. Parkieten zijn geschapen als vogels, als ze gemaakt waren om te lopen hadden ze geen vleugels gekregen om mee te vliegen. Kortwieken: voor mij niet, dan maar wat meer energie steken in het tam maken en er zijn genoeg manieren om dat te doen als ze wél vleugels hebben.

Tam maken: ik ben veel thuis op dit moment (scriptie schrijven) is het een idee om mijn nieuwe parkiet vlak naast mijn bureau te zetten nadat deze gewend is aan het wonen in mijn kamer zodat hij aan mij kan wennen vanuit zijn vertrouwde kooitje?