jong parkietje speelt niet

Gestart door sky, maart 16, 2011, 10:01:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sky

Ik heb sinds 4 dagen een nieuw parkietje van 9 weken oud maar het beestje zit alleen maar op zijn stok en doet verder niks, niet klimmen of spelen hij loopt zelfs niet over zijn stok en maakt ook geen geluid.
Heb een grote kooi met veel speelgoed, een klimladder spiegeltjes echt vanalles maar hij zit alleen maar stil op zijn stok.
Hij eet wel en ik kan hem ook al uit de kooi halen hij komt op mijn vinger zitten en blijft ook zitten als ik maar bij de kooi weg ga anders vliegt hij gelijk naar zijn kooi.
Is dit normaal?

MissDorien

Dat komt vanzelf hoor.
Bij Nasty laatst duurde het 1 week maar het kan nog veel langer zijn.

sky

oke en waar kan ik de kooi het beste neer zetten?
Hij staat nu bij ons bij de bank maar ik heb een hondje die hem erg leuk vind en nieuwsgierig is en een kind van 4 die erg druk is kan ik hem niet beter achter in de kamer zetten zodat hij ook wat rust heeft?

Parkieten-Freak

Zet de parkietenkooi op een hoge plaats en buiten bereik van nieuwsgierige honden en jonge kinderen!!!!


sky

oke dank je ga ik gelijk doen

MissDorien

Ja, en zorg ervoor dat je hond er niet via tafels of banken bij kan komen. Ook kleine hondjes kunnen erg hoog springen.
Sinds ik twee honden heb, heb ik de vogels naar boven verhuisd. Dan loop je nooit het risico.
En laat ze nooit tegelijk los in dezelfde kamer.

Mattanja

Hey!

Ik herken dit wel hoor, ik heb Odie al sinds begin augustus, en hij speelt nog steeds niet.
Bij Odie is het vooral dat hij er onwijs bang voor is, en het volgens mij gewoon niet snapt.
Wat hij wel leuk vond was een nep-parkietje, daar kon hij echt op losgaan.

Sowieso kun je niet verwachten dat je parkietje na 4 dagen al speelt en doet alsof hij altijd
al bij je heeft gewoont. Als jij verhuist heb je ook even tijd nodig om te wennen, dat is bij
hun ook zo!

Succes ermee, en ik weet zeker dat hij wel gaat spelen (als ik het zo lees is Odie nogal
een uitzondering haha  :P)!

Daniquev

Ons parkietje begon ook pas na een aantal weken een beetje alles uit te proberen. het enige waar hij echt bij is gebleven, is zijn spiegeltje. Dat is echt zijn vriendje geworden.

sky

ik heb de kooi ergens anders neergezet op de dressoir en nu begint hij ineens te spelen en te klimmen wat raar zeg maar ben er blij mee.

KikiSorrie

Mijn parkietje moest eerst ook even wennen, maar nu voelt zij zich ook helemaal thuis.
Ik heb 2 katten, en ik heb de kooi dan ook op mijn slaapkamer gezet. En boven hebben ze veel meer uitzicht :D

sky

vanmorgen lag mijn parkietje dood in de kooi heb hem gister op een andere plek gezet en het beestje begon ineens te spelen en te klimmen heb hem  gisteravond nog uit de kooi gehaald en met trosgierst begon hij al kusjes te geven.
ik heb een jaren 30 woning met nog enkel glas en het tocht best wel kan dit de reden zijn dat er 2 parkietjes in een week dood zijn gegaan?
parkietje is niet mager en gisteravond ging het nog goed niks aan de hand.

Taz

Wat sneu dat je parkietjes zo snel doodgaan!

Heb je misschien zo'n automatische luchtverfrisser in het stopcontact zitten? Dat spul is namelijk ook niet zo fijn voor parkietjes!

Is de kooi schoongemaakt voor er een nieuw parkietje in kwam? Want anders zou een 'ziekte' van de een ook nog bij de ander over kunnen slaan...

Sterkte ermee!

Grtz,
Tanja

sky

ik heb alles in huis aangepast, heb mijn teflon pannen weg gegooid ik weet het niet.
Vanmorgen heb ik nog even met hem gespeeld en toen ik hem terug in de kooi zette ging hij in het hoekje zitten helemaal bol.
op een gegeven  moment deed hij zijn vleugels uit elkaar en kreeg een soort van stuiptrekking en ging plat op zijn buik liggen en ademde alleen nog maar.
Wilde de d-arts bellen maar het was nog te vroeg en hij beweegde ook niet meer uiteindelijk is ie dood gegaan