Zieke parkieten! Ik ben radeloos, kan iemand mij tips geven?

Gestart door Parkietje1, maart 14, 2011, 17:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Engelien

Ik denk in jou verhaal aan een ernstige darminfectie, ook daar kunnen ze ademhalingsproblemen door krijgen, door onstekingen en zwelligen drukt dit op de luchtzakken.

Ik zou ontlasting laten onderzoeken door dit op te sturen naar dr. Hedwig van de Horst. Dit wordt dan ook gelijk onderzocht op wormen en Megabacterie.

In elk geval zal dit snel moeten gebeuren.

Zij de vogels regelmatig ontwormt?

Parkietje1


Hallo Mars,

Sins vorig jaar februari/maart hebben ze deze sypmtomen. het gaat om 2 vogels. Ik heb een achterkamer van ongeveer 8 meter lang en de kooi staat in het midden van deze kamer. Ongeveer 3 meter van de deur af. De klimboom staat ongeveer 2 meter van de schuifpui af, maar heb wel gecontroleerd of het tocht en dat is niet het geval. Ik heb geen open keuken. er zit een muur en een deur tussen de keuken en de achterkamer.

Ik heb de speeltjes van hout en materiaal waarvan ze geen metaaalvergiftiging kunnen krijgen.

Even over de vraag van jou evelien, De vogels zijn naar mijn weten nog niet ontwormt behalve toen ze uit de winkel kwamen. Maar wormen zie je in de ontlasting toch? Want ik zie geen wormen erin.

De jongsten zit contineu te jeuken en krabben over zijn lijfje. Maar heb al gebeld met dienrekliniek duinoord en als dat blijft ga ik even daar langs met hem. 

Groetjes, Parkietje 1

Kleintjes

Citaat van: Parkietje1 op maart 16, 2011, 15:47:01


De jongsten zit contineu te jeuken en krabben over zijn lijfje. Maar heb al gebeld met dienrekliniek duinoord en als dat blijft ga ik even daar langs met hem. 

Groetjes, Parkietje 1

Hoe oud is de jongste die je hier noemt? Als hij ongeveer 'n maand of 3 is, dan is 't normaal (jeugdrui) :) tenzij er vreemde dingen gebeuren.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mirjam

Sorry voor mijn 'botheid' maar er zit maar 1 ding op.
Of ontlasting laten onderzoeken of naar een andere vogelarts. Je kan blijven speculeren maar komt er op deze manier niet achter...

Parkietje1


Mijn jongste vogel is nu ongeveer anderhalf jaar en de oudste ongeveer 2 jaar.

Hun staarten wippen nog en toen ik daarnet keek hadden ze het weer allebei benauwd. Ik ga de ontlasting maar even laten onderzoeken als het nog zo blijft morgen. Ze eten iniedergeval wel en dat is wat ik wel heel belangrijk vindt. Maar het zit niet goed dus ga het denk ik toch nog maar laten onderzoeken bij dierenkliniek duinoord.

Jullie horen nog van mij?

Zijn de parkieten of parkiet bij jullie sávonds ook niet meer actief?


Mars

Lijkt me verstandig.

Ja, 's avonds gaan de vogels rustig aan doen. Hier komen ze dan rond een uur of half 11 's avonds wel weer tot leven, maar dat is dan alsof ze me waarschuwen dat het toch echt al bedtijd geweest is ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkietje1


Hallo,

Kan iemand mij een tip geven hoe je de ontlasting het beste houdt, zodat je het kan versturen en het onderzocht kan worden?

Ik ga vandaag even bllen met duinoord voor waarschijnlijk een afspraak. Sinds de injectie zijn ze erg actief en niet meer sloom.

Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes,

parkietje 1

parkietenwinkel

Je kan de ontlasting het beste in een aluminiumfolietje laten vallen. Dan blijft het het langste goed als je het aluminium dichtvouwd. Je zou voor de zekerheid nog een boterhamzakje om het aluminiumfolie kunnen doen.

Parkietje1

#28
Hallo liefhebbers van vogels.

Ik ben net met mijn parkieten naar de DA Floor bij duinoord geweest. Ze hebben erge last van hun longen het zat daar vol met ik geloof bacterien. Verder zaten er veel onverteerde zaadjes in de ontlasting.
Ze hebben nu een injectie gehad met antibiotica en een anti schimmelinjectie. Volgende week terug voor nog een keer een prik.
Verder gaan wij onze parkieten over laten gaan op pellets, al kan dit een jaar duren.

Bedankt voor alle informatie!!! Ben erg tevreden over dierenklniek Duinoord.

Groetjes, Parkietje 1

OK, veel sterkte en topic op verzoek gesloten.
Gr PF