3 Jonge Grasparkietjes

Gestart door Annika, oktober 07, 2005, 16:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

#20
vanwege de mooie blauwe neusdop ;)

Bodi

Hoe is het met het klapperen van de snaveltjes???

Annika

Hoi Bodi, ik zie het nog wel, maar toch niet constant. Jong 3 en 4 doen het ook zo nu en dan, het lijkt inderdaad of ze dan graag eten willen.

nr 1 Jessie en nr 2 hebben vanavond weer lekker gevlogen, dit gaat hartstikke goed, dus kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt benauwdheid zal zijn ...

Anita & Marisa

#23
Hoi hoi,

Gelukkig dat het zo goed gaat met de jongen!  ;)

Wij begrijpen best dat Bodi vast wilde houden aan een man. Hun vorige vogeltje was ook een man en hier hebben ze hele goede en fijne ervaringen mee!

Vaak wordt er ook gedacht dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen. Gelukkig liggen die verschillen (veelal) in het karakter.
Wij hebben voor Chico altijd popjes gehad... en hadden hier hele goede ervaringen mee! Ook ons vorige parkietje was een popje. Dit was ook een bewuste keuze van ons! Ze was ontzettend tam en lief en heeel knuffelbaar!
Na haar dood wilden we weer graag een parkietje... en zijn naar een kweker gegaan. Omdat wij ook veel kennis op hebben gedaan via Anneke, wisten we dat er helemaal geen verschil tussen mannen en popjes was.
Wij zagen daar een enorm ondeugend schatje en dachten gelijk "die"! Het was een mannetje en we zijn er helemaal dol op!
We merken inderdaad verschil met ons vorige parkietje... maar dit ligt volgens ons echt in het karakter en niet in het geslacht. En we vonden het ook erg leuk om eens een ander geslacht in huis te hebben haha  ;)

Dus Bodi, laat de kans niet schieten als nr 2 een vrouwtje blijkt te zijn! Ieder diertje is uniek of het nu een man of pop is! En nr 2 zal vast een heel fijn thuis bij jullie krijgen en dit gunnen we dit diertje (en jullie) van harte!  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Annika

#24
het lijkt erop dat het klapperen met de snavel echt op begint te houden!! Ik observeer nu vaak en nr 1 en 2 zitten dan heerlijk op de stok te slapen, te kroelen, te poetsen en ze vliegen inmiddels wat af. Het gaat zo supergoed en beheerst, ik weet niet wat ik zie :D Joey vliegt keihard, echt een kamikazeparkiet, dit zijn meer helikoptertjes, echt grappig om te zien.
Jee, nog 1 week dan dan gaan de eerste twee ongeveer alweer weg :? Hopelijk gaat deze week niet al te snel ...

Groetjes Annika

[verwijderd door de beheerder]

Annika

kan iemand dit topic sluiten en eventueel erbij zetten dat ze allemaal al vergeven zijn?

Ik blij 'aanvragen' krijgen en vind het zo sneu dat ik dan moet zeggen dat er geen meer overzijn :(

Wie weet +/- feb/maart 2006 weer, maar dat duurt nog lang en is uiteraard niet zeker.

Ingrid

Alle parkietjes van Annika hebben inmiddels een (toekomstig) nieuw thuis gekregen. Dus op verzoek van Annika een slotje.

*KLIK*