Eitjes op buik geplakt

Gestart door Barbarroja, maart 12, 2011, 12:31:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barbarroja

Bij mij in de volière is een aantal paartjes druk met broeden. 1 popje komt nu steeds uit haar nest en heeft 2 eitjes op haar buik geplakt. Ze kan er gewoon mee vliegen. Komt zoiets vaker voor? ???

fullmetalgirl

Ik kan vrijwel met zekerheid zeggen dat dit héél zeldzaam is..

Ik zou haast denken dat de eitjes kapot zijn en het eiwit/eigeel aan haar veren is gaan plakken?
of de eitjes zitten behoorlijk onder diarree waardoor ze aan haar veren blijven plakken?

het lijkt mij verstandig als je even goed kijkt hoe de eitjes vastzitten.. en of de eitjes kapot zijn

parkietenlover

je kan de eitjes er best af halen of goed bestuderen ik heb al veel gehoord maar zoiets heb ik echt nog nooit gehoord!

BudgieMe

Dat kan gebeuren, als de pop een eitje heeft beschadigd en er eigeel uit gekomen is dan droogt dit op en plakt aan haar veertjes vast.
Je zal haar even moeten vangen en voorzichtig schoonmaken.
Zorg dat je een bakje warm water bij je hebt en een natte doek.
Week voorzichtig de eitjes los, eigeel fungeert nu net als lijm dus voorzichtig met lostrekken van de eischaal.
Voorzichtig voor de pop, de eitjes kan je als verloren beschouwen. Kijk ook de andere eitjes in het nest na op beschadigingen.

Ik heb het ok 1 keer gehad dus weet wat ik zeg.
Waardoor de eitjes kapot zijn gegaan kan van alles zijn, pop er te ruw mee omgegaan, of ze is geschrokken.
Of andere vogels hebben zich er mee bemoeit.

Maak je het niet schoon dan gaan de andere eitjes er zeker door kapot en de pop kan zichzelf nu ook niet meer schoonmaken en de eitjes zullen gaan rotten.

Kleintjes

Ik denk dat dit niet meer relevant is, aangezien dit al ruim 'n half jaar oud is.

*Klik* (tenzij bericht van topic starter.)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses