Het grote raam...

Gestart door Taz, maart 12, 2011, 10:22:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Hoi Allemaal,

Ik heb Groover ondertussen al een weekje of 6 in huis. Hij mocht van het begin af aan los van mij, en dat gaat eigenlijk wel prima. Maar 1 ding wil hij maar niet snappen...  Het raam... Vandaag heeft hij minutenlang op de vensterbank heen en weer gelopen, ondertussen pogingen aan het doen om door het raam te vliegen... Telkens weer  omhoog vliegen tegen het raam. Nu is Groover gewiekt en kan het weinig schade aanrichten. (al moet ik zeggen dat Groover moeiteloos een rondje door de kamer vliegt, ondanks zijn gewiekte vleugeltjes)
Bij mijn vriend thuis snapt ie het wel... Zou het komen omdat de ramen daar geen 'lucht'  maar huizen laat zien? Bij mij kijk je over de huizen in de straat heen en kijk je dus eigenlijk voornamelijk naar de lucht.

Als ik de (rol)gordijnen dicht doe, vliegt Groover niet, omdat hij het dan te donker vindt, en liever op zijn stok zit te suffen...

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen (natuurlijk weet ik van het bestaan van de vogelstickers voor op ramen)? Je zou toch verwachten dat hij het ondertussen wel snapt????
(moet er eerlijk bij zeggen er zijn ook genoeg dagen waarop hij het prima doorheeft...)

Grtz,
Tanja

Ozzie

Misschien alleen op het onderste deel plakplastic op je raam doen? Dat maakt het zicht wazig voor je vogeltje, maar laat wel licht door ...

Mirjam

Ik heb voor mijn grote ramen lange 'doorzichtige' gordijnen. Je kan ze voor een prikkie kopen bij Xenos of Ikea en ik vind ze nog erg leuk ook.

lovesbudgies

Stickers of gordijnen, maar je moet er iets voor doen. Als hij moeiteloos een rondje kan vliegen dan kan het raam wel degelijk grote
schade veroorzaken als hij er tegenaan vliegt. Een gebroken nekje kan het gevolg zijn.