wond aan beide poten

Gestart door *Z*, maart 10, 2011, 17:52:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Z*

Een paar daagjes geleden had ons parkietje opeens aan de onderkant van beide pootjes een wond.
De wondjes leken weer te genezen.
Al een lange tijd is de ontlasting van ons parkietje niet de oude.
Een paar dagen geleden zat er een kleine donkere vlek (bloed) in zijn ontlasting..
Zou dit kunnen komen door onstoken wond?

Dus hebben we ons parkietje naar een arts gebracht voor controle.
De wond aan één pootje is schoongemaakt en hier is een pleister op gebracht waardoor hij maar gebruik kon maken van 1 pootje.
Vandaag weer naar de arts gegaan omdat de pleister er na 3 dagen weer af mocht!
Maar heelas kwam hij thuis met aan beide pootjes een pleister :(.. Deze pleisters mogen er pas over een weekje afgehaald worden.
Iseen weekje niet erg lang!!!
Het enige wat ons parkietje doet is aan de pleisters zitten :S hij kan nu natuurlijk ook niet veel meer in zijn kooitje.
De arts dacht dat de wondjes konden komen door de zitstokken. Maar dan denk ik waarom is er zo lang niks gebeurd en naar jaren opeens wondjes aan zijn poten??

lovesbudgies

CiteerDe arts dacht dat de wondjes konden komen door de zitstokken.
Dit is heel goed mogelijk. Wat voor zitstokken heb je in de kooi?
Je kunt ook zo'n stok maken: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=23932.0
Dat is lekker zacht voor zijn voetjes.

Heb je de ontlasting ook laten onderzoeken?

Mirjam

Tsja, waarom het jaren goed gaat en ineens niet meer is een lastige.
Persoonlijk denk ik dat je kan het vergelijken met bijv eeltvorming bij mensen. Heel lang teveel druk op dezelfde plek veroorzaakt op den duur eelt/wondjes. Ik denk ook dat hij al wat langer last heeft gehad van zijn voetjes en dat heb je niet in de gaten gehad.

*Z*

Helaas is mijn kleintje overleden   :'(
Zelf neem ik ook afscheid :(.
Bedankt allemaal voor jullie hulp, adviezen & reacties bij al mijn berichtjes.


Mars

He, wat naar, zeg!

Sterkte met je verlies.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mirjam

Achhhh wat sneu voor je...
Sterkte met het verlies.

hillie

sterkte met het verlies van je parkiet. :(

Pino2006

Heel veel sterkte met je verlies van je Parkietje  :(!

lovesbudgies

Wat naar. :(

Veel sterkte met het verlies! Kunnen we allemaal weer wat van leren; bij een abnormale ontlasting, meteen naar de dierenarts.