voeding verdelen over de dag?

Gestart door pukenmuk, maart 10, 2011, 15:58:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pukenmuk

Wat is het beste voor Tweety en Twitter:

- 's morgens de hele dagportie geven
of
- dagportie verdelen over 2 keer,  dus 's morgens en 's avonds een deel

Ze krijgen als basisvoeding ieder ongeveer 7,5 gram XtraVital per dag.

Daarnaast geef ik ze als traktatie (ook als hulp bij het tam maken) enkele keren per dag een ministukje gierst.

MissDorien

Ik verdeel het het liefst over twee keer, dan heb je meer kans dat ze alle soorten zaadjes opeten.

lovesbudgies

Mee eens, verdelen over 2 keer indien mogelijk! :)

Frouwktje

Tweety en Chipa krijgen 1 x per dag voer,'smorgens.Dit dwat over is doe ik op een platte schaal en blaas de dopjes er  uit,zodat het voer over blijft en daar gaat nog een klein schepje bij.Verder iedere dag een stukje fruit of groente.
Wat verstaan jullie onder een minibeetje gierst?

Mirjam

Een strengetje van ca 5 cm per parkiet per week.

sky

oh ik dacht dat ze een halve stengel trosgierst mochten per week dat lees ik overal en dat is toch wel wat meer als 5 cm

lovesbudgies

Dat advies werd vroeger op het forum inderdaad gegeven, maar tijden veranderen en we leren allemaal weer bij en nu zijn de meeste van ons het
er wel over eens dat een halve streng wel wat veel is. :-X Het is ook zo relatief, je hebt kleine strengen maar ook hele lange!
Twee keer per week 3 cm of een keer 5 cm is meer dan genoeg voor een parkietje.

Parkieten-Freak

Lange slierten trosgierst knip ik altijd in drie of vier stukken, kleine sliertjes in twee.   :)
Centimeter of 5 per week als snackje  is prima, onze Crook krijgt gemiddeld ongeveer 7 cm week.


haskerpon

Lysbeth geeft 's ochtends de parkietjes eten.
Als ze 's middags uit school komt (15:30), blaast ze de schilfertjes eraf.