vechten grasparkiet

Gestart door klaasje, maart 10, 2011, 14:05:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

klaasje

hoi allemaal,
ik heb een vraagje. ik heb 2 valkparkieten van 6 en 7 jaar oud. zelf groot gebracht en goed tam. 3 jaar geleden kregen we een grotere voillaire waardoor het ons leuk leek wat erbij te doen. ik heb vroeger alteid grasparkieten gehad en we hebben besloten een koppeltje overjaarige grasparkieten bij te doen. ik had niet de tijd om deze tam te maken vandaar overjarige. nooit heeft het popje broedneigingen gehad en veel aandacht aan het mannetje geeft ze niet. ook heb ik geen broedhokken of iets erin staan want ik wil niet kweken. gewoon voor de gezelligheid. nu sinds een paar dagen vecht het popje grasparkiet. voornamelijk naar de valkarkieten. ze komen niet meer van de vloer omhoog in de kooi anders vliegt het popje hun aan. dit gaat met veel geschreeuw en veerentrekken. overal liggen nu veren in mijn huis. heeft iemand een idee van het plotselinge vechten in mijn kooi na zoveel jaar? ik heb vanmorgen mijn twee valken appart in mijn oude kooi zitten om een beetje rust te krijgen, maar dit is niet de mooiste oplossing.
groetjes saskia

klaasje

 :( :( ik weet dat het misschien een rare tijd is en dat veel mensen nog werken maar kan niemand mij helpen?? ik wil graag mijn valkparkietjes weer terug doen in de grootte kooi.   :( :)

Mirjam

Wellicht hebben de kenners een idee waarom dit gebeurt...
Ik zou je als tip geven om de valkjes en de grasjes toch even apart te houden zodat de valkjes weer rust hebben...

klaasje

ik heb ze nu uit elkaar en het gaat goed. ze worden allemaal een stuk rustiger. het popje laat het mannetje gras met rust. de kooien staan wel pal naast elkaar zodat ze elkaar wel kunnen ruiken en zien. dan raken ze niet vervreemt denk ik.

Mirjam

Helemaal goed en fijn dat ze naast elkaar staan.
Succes.

Moppers

Tja, dat is wel het risico als je grasjes en valkjes samen huisvest. Grasparkietenpopjes kunnen nu eenmaal fel zijn en valkjes zijn stiekem hele grote softies.
Ik zou langzaamaan proberen ze weer bij elkaar te zetten: eerst een paar dagen naast elkaar, dan een paar keer samen los, vervolgens een paar keer kort bij elkaar en pas als dat allemaal goed gaat weer permanent samen in de volière.
Blijf het in de gaten houden, als je popje de valkjes blijft terroriseren zit er niet anders op dan gescheiden huisvesten.