Nog net niet uit de kooi

Gestart door Twinky en Coco, maart 06, 2011, 09:05:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twinky en Coco

Mijn Twinky wil volgens mij wel uit de kooi maar gaat niet omdat zijn vriendinnetje Coco er niet uit durft...
Twinkie gaat altijd bij het deurtje zitten als die open staat maar toch gaat hij niet.Wat kan ik hieraan doen??We hebben ze nu al 2 maanden en ze zijn nog niet tam niks...

wout-kc

meer tijd eraan besteden, misschien proberen de vogeltjes in aparte kooitjes tam te maken zodat ze niet elkaar gaan na-apen.
als ze eenmaal tam zijn dan krijg je ze vanzelf wel buiten hun kooi.

Drippie

Ik heb een nu 2 weken een jong grasparkietje. Het gaat heel goed met tam maken. In de kooi eet hij gierst uit mijn hand en hij stapt zelfs op mijn hand als hij er niet bij kan. Ik mag hem ook zachtjes over zijn borstje aaien. Maar als ik langzaam naar het deurtje beweeg om hem er uit te laten, dan weet hij niet hoe snel hij weer van mijn hand af moet. Ik laat ook de hele dag het kooitje open staan, maar hij komt er niet vanzelf uit.
Nu heb ik hem gister toen hij op mijn vinger zat snel eruit gehaald, zodat hij te laat was met afstappen en hij had buiten de kooi best schik. Hij speelde met een balletje en wilde bij de kraan met water spelen. Maar als hem nu gierst wil geven in zijn kooitje kijkt hij snel de andere kant op :(
Wat moet ik nou doen. Hem maar laten en wachten tot hij ooit zelf uit de kooi komt of hem er uit halen en laten zien dat het buiten de kooi ook super leuk is??

Mars

Als het je niet te veel moeite kost om hem weer in de kooi te krijgen mag je hem er best uithalen, door hem op te laten stappen.

Maar waarschijnlijk is hij nu even zijn avontuur aan het verwerken, dus gewoon weer verder gaan met tam maken.
Overigens laten de meeste parkietjes niet graag toe dat je hen aait en is het meestal een teken, als het wel mag, dat ze alles nog erg eng vinden en het maar 'over zich heen laten komen'.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Drippie

Ja ik kan hem wel makkelijk weer in de kooi krijgen, want als ik langzaam naar hem toe ga en ik zeg op, dan stapt hij zo op mijn vinger gelukkig. Maar hij vindt mij denk ik nog niet zo heel erg leuk, want als ik met mijn vinger dan weer bij de kooi kom weet hij niet hoe snel hij in die kooi moet vliegen en klimmen haha. Maar ach ik heb hem pas twee weken. Ik hoop dat hij mij op een dag net zo lief gaat vinden als ik hem lief vind :-*

Drippie

Nou dat is ook toevallig, schreef ik gisteren nog dat mijn parkietje niet uit de kooi wil, en wat denk je......
Nu wil hij heel graag uit de kooi. Zo zie je maar dat het zo ineens kan veranderen. Ik dacht gister nog zou ik hem ooit tam krijgen en nu wil hij spelen met een balletje. Ik zet nu de kooi open en leg het balletje op het open deurtje. Dan komt hij gelijk naar dat balletje toe en dan gooit hij hem van dat deurtje af en dan springt hij er achter aan. En als hij niet bij dat balletje kan, dan mag ik hem helpen. Haaaaaaa ik ben blij ;D :D

Drippie

Het gaat heel goed. Als ik de kooi open zet en het balletje pakt, weet hij niet hoe snel hij uit de kooi moet komen.  :-* ;D