Help! B.B. doet vreemd :(

Gestart door Jalees, maart 06, 2011, 14:17:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jalees

Dag allemaal,

Vandaag viel me weer vreemd gedrag op bij mijn parkietje, wat ik enkele keren eerder heb gezien. Als ze op mijn arm zit, gaat ze ineens haar geirriteerde/pijnlijke (eerder geirriteerde dan pijnlijke) geluidje maken. Daarbij buigt ze haar lichaam en vooral haar kopje plat opzij naar links, zeg maar dat haar linkeroog naar de grond wijst en met haar kopje een beetje gedraaid en tussen haar nek weggetrokken (zoals een mens zijn hoofd tussen zijn schouders kan wegtrekken zeg maar). Het is dan net of ze vastzit met een nageltje of zo, maar volgens mij is dat niet zo. Ik maak me een beetje bezorgd want ik heb dan het idee dat ze ergens pijn heeft :( ze doet het heel soms, 1 keer in de 3 weken of maand valt het me een keer op of zo, en ook niet altijd. Ik heb haar nu 1,5 jaar of zo en het is me pas een keer of 4 opgevalen oid. Het gekke is dat ze het volgens mij alleen doet als ze op mijn arm op mijn mouw zit of op mijn knie of zo. In haar hok of gewoon in mijn kamer op een zitstok op of welke andere plek dan ook doet ze het volgens mij nooit. Nu zit ze ook gewoon in haar hok, zich in de meest gekke bochten te wringen, zich uitgebreid te poetsen. Op dit moment is ze haar staart aan het wassen met haar kop 180 graden omgedraaid. Ik had het idee dat ze als ze zo gek doet ineens ergens last van haar nek of spiertjes had of zo, maar dat lijkt dus niet oz te zijn. Nu klimt ze ook gewoon haar hok door en gaat verder met haar staart wassen. Oftewel, heel soms krijgt ze ineens zo'n aanval, die mss twee seconden duurt ofzo, maar verder lijkt ze kerngezond te zijn. Ze heeft wel één teentje (achter) dat verkeerd gegroeid is, die staat zeg maar echt nara achteren en die kan ze niet meer buigen. Het voorste zooltje van het teentje is door de andere drukverdeling altijd ietsje roder dan de rest van de zooltjes van die teen, zou ze dan daar last van hebben omdat ze op mijn arm net meer druk op dat kussentje heeft dan op een stok of zo? In haar hok geeft ze nooit de indruk dat die poot pijn doet, ze slaapt er ook vaak gewoon op.  Of zou ze dan toch met een nageltje blijven hangen, allergisch zijn voor het wasmddel op mijn kleren, een spastisch trekje krijgen of zit er iets tussen haar oren? Ze wurmt zich ook regelmatig door de tralies van het konijnenhok heen (2 cm), heb ook nog gedacht dat ze daar misschien last van kreeg of zo? Zoals jullie zien ben ik ten einde raad, iemand een idee? :(

Liefs,

Jalees


Ze is trouwens ook nog een beetje in de rui (al een hele tijd :S), met stekeltjes op haar kopje en alles, mss dat er op zulke momenten even een veertje vervelend zit oid? Of ze krijgt tocht in haar gezicht van het luikje en vindt dat vervelend? Running out of options :P


Berichtjes samengevoegd. Gr. Lisanne

MissDorien

Ja, er kan best een veertje verkeerd zitten.
Als je het niet vertrouwt en je kunt geen duidelijke oorzaak vinden, zou ik toch een bezoekje brengen aan de vogelarts.

lovesbudgies

Mee eens, hier valt zo heel moeilijk iets van te zeggen.