(nog) niet goed kunnen vliegen.

Gestart door iris79, maart 04, 2011, 11:16:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

iris79

Hoi.

Joepie is nu ongeveer 12 week oud en 2 weekjes bij ons. Het gaat heel goed. Hij is al aardig tam. Nu het volgende. Hij heeft een speeltuintje waar hij nu een paar keer heeft gezeten, maar hij kan niet zelfstandig terugkomen naar zijn kooi. Als hij er heen probeert te vliegen dan belandt hij iedere keer op de grond. Hij kan dus nog niet goed vliegen.
Ik heb al gezocht en over de kruipersziekte gelezen, maar denk zelf dat dat het niet is. Hij zit mooi in de veren, ook goed lang. Kan het zo zijn dat ze dat vliegen pas echt naar goed oefenen onder de knie krijgen? Dus geduld of moet ik me zorgen gaan maken.

Mirjam

Nadat ze zijn uitgevlogen leren ze vrij snel om goed te vliegen.
Joepie zou toch, op zijn leeftijd, goed moeten kunnen vliegen. Het kan zijn dat hij de omgeving nog niet goed kent, maar dat lijkt me ook niet het geval. De meeste parkieten vliegen al vrij snel als een raket door je kamer...
Is Joepie misschien gekortwiekt?

iris79

Nee, Joepie is niet gekortwiekt. Hij moet dan denk ik nog een beetje wennen.
Afwachten dus.

lovesbudgies

Hoe ver staat het speeltuintje van de kooi af?

En kun je een foto plaatsen van zijn zijkant/achterkant zodat de vleugels goed te zien zijn?


iris79

#4
De kooi staat nog geen twee meter verder dan de speeltuin. Ook ongeveer op dezelfde hoogte. Hij hoeft dus nog geeneens omhoog te vliegen, maar gewoon recht vooruit.

Hier zijn twee foto's, Ik hoop duidelijk genoeg.



Mars

ik zie mooie vleugelpennen, maar wel een heel kort staartje, dat zou kunnen zorgen voor evenwichtsproblemen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

iris79

Kan dit komen omdat hij pas 12 week oud is en dat dat na een periode van rui voorbij is. Of blijft dit een probleem?
Vanmorgen trouwens weer een vliegpoging gewaagd, volgens mij ging dit al iets beter. Ik heb dus nog steeds de hoop dat het kwestie is van wennen.

lovesbudgies

Ik vind het toch vreemd dat hij niet voldoende kracht heeft om goed te kunnen vliegen.
Hij zou ook zonder staart die 2 meter moeten kunnen overbruggen.

CiteerKan dit komen omdat hij pas 12 week oud is en dat dat na een periode van rui voorbij is. Of blijft dit een probleem?
Nee, volgens mij niet. Ik heb hier vogeltjes van 4 weken zonder staart gehad die 2 meter makkelijk haalden.

Als het na een week nog zo is zou ik hem even laten nakijken.

iris79

oké, Ik ga hem (tenminste ik denk dat het een mannetje is) goed in de gaten houden. Anders laat ik hem even nakijken.