Pedro zit Joep constant achterna en is soms hardhandig

Gestart door pixie, maart 04, 2011, 09:27:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

CiteerEn even hypothetisch, wat is de kans dat ik een ander parkietje vind die niet kan vliegen? Komt dat vaak voor?
Mijn ervaring is dat je er tegenaan moet lopen. Het ligt er ook een beetje aan hoe breed je je zoekveld maakt, hoe breder hoe groter de kans, maar ik weet niet of er voor jou ook principiƫle bezwaren zijn om bijvoorbeeld dierenwinkels of kwekers in je zoektocht te betrekken.
Zo zoek je er geen en krijg je er twee tegelijk voor je voeten geworpen, zo zoek je er wel een en kan je er geeneen vinden.

pixie

Bij dierenwinkels koop ik liever niet. Ik heb eigenlijk nog nooit een dierenwinkel gezien waar ik een fijn gevoel had over de omstandigheden van de vogels / dieren.
Wat kwekers betreft hangt het een beetje af van de persoon, denk ik..

Wie weet lukt het via dit forum!

lovesbudgies


Cidny

Hoi Pixie!
Ik zit al een tijdje afwisselend naar de computer en de vogelkooi te staren,
nadat ik bovenstaande berichten heb gelezen...
Zal ik wel reageren, of toch maar niet...
Ik heb twee superschattige, mooie parkieten, waar ik helemaal gek van ben.
Ik wel, maar mijn vriend waar ik sinds kort mee samenwoon (in zijn erg kleine
appartementje, dat werkt ook niet echt mee...), iets minder...

Een van de twee (Sky) kan niet goed vliegen; als ie het al probeert, dan gaat ie in een
rechte lijn richting de grond, heel zielig. Het is inmiddels alweer weken geleden
dat ie de kooi uitgekomen is.
De andere (Flo) is er al uit voordat je je omgedraaid hebt, die houdt juist heel erg
van los zijn. Je merkt dat hij het heel jammer vindt dat zijn vriendje niet met hem
meegaat vliegen, blijft maar op de kooi zitten, kletsend tegen Sky, het is net alsof ie hem
over probeert te halen er ook gezellig uit te komen.
Sky en Flo zijn vrolijke mannetjes en heel lief met elkaar, zitten vaak te kroelen.

Wat ik begrepen heb uit de berichten is dat het misschien een idee is voor jouw
"parkietensituatie" om er eventueel een niet en een wel vliegend parkietje bij te nemen.
Hoe moeilijk ik het ook vind om mijn schatjes "weg" te doen (het woord en idee alleen al),
is het misschien het proberen waard om ze aan elkaar voor te stellen en te kijken hoe het ze
samen vergaat bij jou.
Dan heeft Flo ook weer een maatje om in de kamer op avontuur te gaan, dat gun ik hem zo!

Ik zou ze echt niet zomaar aan iemand meegeven, maar door wat ik lees en zie op je blog
(heel herkenbare teksten), weet ik dat ze in een goed thuis zullen komen.
Dat ze bij elkaar blijven en dat ze de mogelijkheid hebben om te vliegen vind ik zo
ontzettend belangrijk!!
Klopt het dat je in Haarlem woont? Dat is handig, ik ook!
Mocht het niet werken, haal ik ze echt meteen weer op!
Nou, dat was mijn hele verhaal, kijk maar wat je ermee doet.
Mocht je beslissen er twee parkietjes (met mooie ruime kooi) bij te willen nemen,
dan lijkt dit wel voorbestemd,
een win-win-win-win (en een beetje verlies voor mij...) situatie!

pixie

En toen gebeurde er ineens dit..  ;D

Dit was een eenmalige actie (voor zover ik weet natuurlijk), maar ik vond het fantastisch! Ook zie ik dat als Pedro aan de buitenkant van de kooi gaat hangen, ze wel naar elkaar toe gaan.

De situatie in zijn geheel blijft voor mij hetzelfde, maar mijn hart maakte echt een sprongetje!

[verwijderd door de beheerder]