Advies vijfde en/of zesde parkiet

Gestart door Caroline, Daniel en Timo, maart 02, 2011, 21:36:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline, Daniel en Timo

Hallo,

inmiddels is onze parkieten-familie al aardig uitgebreid en hebben we 2 mannetjes en 2 vrouwtjes.
Timo en Kala zijn een heel hecht stelletje :-*, als ze innig aan het knuffelen zijn, dan zie ik dat Mickey ook probeert aandacht te krijgen van Kala. Meestal vind Kala het niet zo leuk om gestoord te worden en doet ze nogal bitchy tegen Mickey. 
Dat vind ik echt zo sneu! Milo, ons andere vrouwtje, (en zusje Mickey) is nogal op haarzelf. Dus daar hoeft Mickey ook niet om aandacht te vragen. Ik zou zo graag willen dat Mickey ook een maatje had.

Zit er dus een beetje over te denken om er misschien een pietje bij te nemen. Of 2. Maar als Milo dan nog steeds zo op haarzelf blijft, is er misschien een ander pietje alleen. Misschien dat we dan een nestje met Timo en Kala zouden willen.

Iemand ideeën hierover?

Liefs, Caroline



Mirjam

Over het algemeen is een even aantal toch beter ondanks het verschil in karaktertjes.
Maar je kan natuurlijk altijd uitproberen hoe het gaat.
Ik heb er momenteel ook 5 (komt er tzt nog 1 bij) en ik heb niet de indruk dat er eentje erg buiten de boot valt of dat er vreselijk om aandacht gevochten wordt.

lovesbudgies

Ik zou ook naar zes gaan. Dat Milo nogal op zichzelf is betekend alleen maar dat je op dit moment geen parkietje hebt dat met
haar klikt. Dat is ook niet zo raar, want parkieten vormen altijd koppeltjes van 2 (man en pop) en dat kan zij nu niet omdat 2 parkieten
al bezet zijn en het overige parkietje is haar broer.
Een mannetje en popje erbij voor Milo en Mickey zouden ze denk ik heel erg leuk vinden. Reken erop dat als je geen 2 parkieten erbij
neemt maar 2 kinderen van Timo en Kala houdt dat het een hele tijd kan duren voordat er een klik komt met de groep. Het duurt altijd
langer om hele jonge parkieten te laten klikken met volwassenen.

Caroline, Daniel en Timo

Okee,

dankjewel voor de reacties! Misschien is het inderdaad wel leuk als ze beiden een koppeltje kunnen vormen met een nieuw parkietje.
Voor alsnog moeten wij ons sowieso eerst maar eens over een grotere volière gaan buigen dan.
En er nog even over nadenken.. Want 6 parkieten maken natuurlijk nog meer herrie dan 4 ;)

Mars

Hier valt dat reuze mee, eerlijk gezegd.
4 zijn gewoon al een hoop kabaal en 6 is dan niet veel meer ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caroline, Daniel en Timo

Als ik dan ga zoeken naar een mannetje en popje, moet ik die dan ook apart van elkaar aanschaffen?
Dus dat ik niet een koppeltje koop en dat Mickey en Milo dan nog steeds geen koppeltje kunnen vormen met een van de nieuwe pietjes?

lovesbudgies

Precies, neem geen koppeltje maar twee losse parkieten, een mannetje en een popje. Het liefst van dezelfde leeftijd als Mickey en Milo zijn.

Ik ben benieuwd!