Tortelduif met wond

Gestart door Kruimira, februari 27, 2011, 15:10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kruimira

Citaat van: Moppers op maart 04, 2011, 16:21:49
Ik vind het echt heel vreemd dat de dierenarts ten eerste jou laat betalen en ten tweede de duif weer aan je heeft meegegeven...
Kennelijk vind niemand het vreemd dat er hier iemand bewust tegen de wet in bezig is, dus ik ga me verder niet meer met dit topic bezig houden.

Ik ben misschien tegen de wet in bezig, maar ik offer wel mijn geld en vrije tijd op en probeer er voor te zorgen dat het beestje ooit weer kan vliegen.
Als ik 'm namelijk had achtergelaten bij de dierenarts hadden ze 'm meteen ge-euthaniseerd. En omdat zij me vertelden dat de wond behoorlijk geneest heb ik gevraagd het diertje nog enkele weken bij mij te houden om te kijken of het niet verbeterd. Ik hoop gewoon dat hij na een paar weken weer kan vliegen, zodat ik hem los kan laten waar ik 'm gevonden heb. Dan heb ik toch het leven van dat vogeltje gered.

En mocht het toch niet lukken, euthaniseren is dan altijd nog de optie.

Ik geef dit diertje nog een paar weken een kans. Vervelend dat jij het daar niet mee eens bent.

Groetjes

Kruimira

Lieve mensen, GOED NIEUWS!

Ik was onze kleine logé vanmiddag kwijt, toen ik haar ontdekte op onze (hoge!) schutting. Daar kan ze niet op zijn geklommen, want dat is zo goed als onmogelijk. Daar heeft ze zo'n half uur gezeten, en toen is ze weggevlogen. Ik kan net over onze schutting kijken, en toen ontdekte in haar op de schutting een paar huizen verderop. Daar is ze dus opgevlogen!

Ze kan dus nog niet zo goed vliegen als ze eerst deed, maar dit is een hele verbetering!

Ik ben echt extreem opgelucht en superblij dat ik haar niet heb laten inslapen!

Mocht ik haar of hem nog zien dan laat ik dat nog even weten.

Verder; iedereen (ja Moppers, ook jij ;)) bedankt voor jullie snelle reacties! Hopelijk zijn jullie allemaal supertrots op de kleine tortel!

Groetjes

parkietenwinkel

Ooooo, wat goed zeg ;D!
Mijn complimenten voor wat je voor de duif hebt gedaan. Die zou jou wel erg dankbaar zijn. Hopelijk komt hij nog zo af en toe op visite bij je. Ze zijn gek op voer voor de voedertafel van www.vivara.nl en anders gewoon stukjes brood, zijn ze ook al heel blij mee.
Gefeliciteerd!!

lovesbudgies

Wat fijn dat hij weer kan vliegen, dus toch echt geen gebroken vleugel!
Nu hopen dat de wond mooi geneest en dat hij nog lang en gelukkig buiten leeft.  :)

Pino2006

Ik heb een vraag?

Is de duif weg?
Is die nu aan het vliegen  :D?

Kruimira

Jep, hij is weg!

Ik dacht zelf dat het wel érg snel was, maar mijn opa vertelde dat hij de duif al enkele weken in zijn tuin had zitten. Dus uiteindelijk heeft het zo'n 2 a 3 weken geduurd, de vleugel was dus inderdaad niet gebroken. Er was wel wat vlees onder de vleugel weg, maar dat was behoorlijk aan het genezen de laatste keer dat ik het zag.

Maar ik heb 'm dus zelf weg zien vliegen. Ja, vliegen ;)

Dus ik ben blij!!

Bedankt voor jullie reacties :)

Rachel22

Misschien een late reactie voor dit topic, maar ik word er zo gelukkig van om te lezen dat ik niet de enige ben die zo begaan is met vogels (eigenlijk alle dieren). Ook ik heb een abonnement op het vinden van gewonde vogels (en andere dieren). Ik heb inmiddels al heel wat ervaring opgedaan. Van het pap voeren aan jonge duiven tot het vinden van weerloze jonge kittens (die zijn naar het asiel gegaan). Iedereen noemt mij soms ook het vogelmeisje (ik vind vooral vogels). Ik vraag er niet om, maar ik zie gewoon overal gewonde dieren! Ik ben echt blij dat er meer mensen tijd en moeite in hulpeloze dieren steken. Ik zie namelijk meer dierenmishandeling dan dierenliefde. Daar word ik vaak erg moedeloos van! Dat wilde ik even gezegd hebben!

Kruimira

Om je dan nog even meer op te vrolijken; de duif in kwestie komt nog ooit langs. Ik weet dat zij het is omdat haar vleugel nog steeds een beetje scheef hangt. Maar ze kan weer goed vliegen, en als ik haar om de paar weken zie weet ik ook meteen dat ze het goed redt in de natuur. Maar ik heb ook heel veel respect voor jou, er zijn inderdaad namelijk genoeg mensen die gewonde dieren maar gewoon laten liggen...