Gevecht

Gestart door karin v h, februari 27, 2011, 13:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

2 Mannetjes vechten om 1 vrouwtje.
Ik heb 6 parkietjes, 3 vrouwtje en 3 mannetjes.
Nu vechten al 2 dagen 2 mannetjes om 1 vrouwtje. Ze willen haar allebei voeren.
Ze vliegen elkaar gewoon aan in de lucht.
Ze willen allebei het mannetje hebben.
Het vrouwtje ondergaat het gelukkig wel maar ik word er eerlijk gezegd knettergek van want ze zijn extreem druk en heel wild met elkaar.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken?
Dit gebeurd trouwens altijd als ze los vliegen. In de kooi zijn ze ook wilder maar niet zo erg omdat ze dan geen kant op kunnen.  ;)

Mars

Tja, lastig.. Ik weet er alles van (3 vrouwen achter 1 man aan: eentje vliegt de hele tijd op man, achtervolgt hem wel heel letterlijk; eentje vormt koppel met man; nummer drie valt het koppel tijdens het sexen aan, maar wordt wel ook door de man gevoerd. Man 1 valt dan ook man 2 weer aan als man 1 intiem is geweest met zijn popje en man 2 gewoon ergens in de voliere zit maar puur als concurrent gezien wordt).

Ik heb zelf de boel wat uit elkaar gehaald. Gelukkig heb ik het niet tijdens het los vliegen, dan gaat het wel goed (anders krijgen ze kooi arrest van mij). Maar ik heb dus wel al weken een kooi naast de voliere, omdat er anders gewonden gaan vallen. En ik weet dat dat gebeuren kan, ik heb in voorgaande jaren echt al een aantal keer de vogels rollebollend op de bodem van de voliere gehad.

Mijn tip dus: probeer ze uit elkaar te halen. Als het probleem alleen tijdens het losvliegen is, laat ze dan tijdelijk niet meer vliegen, of alleen in duo's. Houd het gedrag ook in de kooi goed in de gaten. En grijp anders zelf in en zet je 'gewenste koppel' samen apart.
Enne, over een paar maanden zijn de hormoontjes weer goed, of de koppels gevormd en dan kunnen ze weer vrolijk bij elkaar in.

Sterkte er mee!

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Ik ga ze nu ook goed in de gaten houden, het lijkt ook wel een beetje speels, wie kan het vrouwtje veroveren, maar als het zo door gaat dan ga ik ze ook in de kooi tijdelijk splitsen.
Dank je voor je reactie. :D