Man toont geen interesse in popje.

Gestart door keesenco, februari 26, 2011, 20:55:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keesenco

Hallo,

Ik heb 2 grasparkietjes swimpie en conjo, maar ik heb een beetje problemen met het broeden want naar mijn idee is het vrouwtje behoorlijk hitsig.Ze gaat steeds het nestkastje in en probeert aandacht te trekken van swimpie en dan soms gaat ze met haar haar pootjes naast haar hoofd aan de tak hangen.Ze probeert van alles maar swimpie toon geen interesse in haar?

Alvast bedankt!


Titel veranderd, aan de titel 'Wat moet ik doen?' kan niemand zien waar het topic over gaat. Gr. Lisanne

Sanne

Hoi Keesenco,

Er is niks wat je kunt doen. Je grasparkietjes bepalen zelf of ze gaan broeden of niet ;)

Groetjes,
Sanne

keesenco

Dankjewel Sanne!

Ik dacht al het is gewoon een homo.


Sanne

Dat jou mannetje niet direct bovenop het vrouwtje springt om kleintjes te maken betekent niet dat hij homo is. Ik neem aan dat hij het vrouwtje niet zelf heeft uitgekozen? Jij wilt toch ook niet met elke vrouw (of man; ik weet niet wat jouw geslacht is) aan kinderen beginnen? ;) Maar daarom ben je nog geen homo....

En daar komt nog bij dat het voorjaar nog moet beginnen. Ik heb hier een koppeltje die al ruim een jaar samen zijn en echt de hele dag knuffelen omdat ze zo gek op elkaar zijn. Ze hebben vanaf oktober een broedblok, maar het vrouwtje is van de week pas voor het eerst het blok gaan bekijken. Er is ook nog zoiets als instinct. Er wordt altijd wel gezegt dat binnengrasparkieten het hele jaar wel broeden, maar niet elk koppeltje doet dat.

Als ik jou was zou ik het blok lekker laten hangen en misschien gaan ze ooit nog broeden. Zijn je parkietjes trouwens wel oud genoeg om een nestje te maken? Als ze te jong zijn kan dat ook een oorzaak zijn van dat ze geen nestje maken.

keesenco

Van dat homo was maar een grapje niet te letterlijk opvatten :)
En over de leeftijden van de parkietjes zijn: 10 maanden(man) en de andere is 1 jaar oud.

Mars

Dan zijn ze beiden nog erg jong en kan daar het gebrek aan interesse liggen. Ze zijn zeg maar in mensenjaren een jaar of 15/16 en dan zijn ook niet alle meisjes (en ok ook niet alle jongens  ;)) er klaar voor  :D
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

keesenco

Eindelijk komt er wat verandering in de zaak, vanochtend heb ik zelfs het mannetje een poging zien doen om erop te klimmen.
Maar verder heb ik ze niets zien doen, natuurlijk kan ik ook niet weten of er een paring is geweest want ik zit niet dag en nacht op hun lip.

Gr Rico