Dringend HELP!! Zieke parkiet?

Gestart door rickiejj, februari 25, 2011, 20:09:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rickiejj

Sorry voor de onbeschofte titel, maar er is iets compleet fout met onze parkiet.
We hebben hem nog maar een week en hij is nu 5 weken oud.
Hij is al helemaal tam en kan niet wachten om elke keer uit de kooi te komen.

We waren vandaag lekker een dagje vrij, dus hij heeft veel bij ons gezeten en gelegen.
Omdat we gingen eten hebben we hem in de kooi gedaan en toen we hem rond half 7 uit de kooi wilden halen leek de parkiet totaal levenloos.
Zijn pootjes waren slap, zijn veren stonden bol en hij had geen evenwicht.
We hebben hem meteen op een warme (30c) en rustige plek gezet, en zijn ogen vielen meteen dicht.

Hij is zo'n 20 minuten geleden opeens wakker geworden en liep een paar stappen.
Nu zit hij iets levendiger en klappert met zijn snavel.
Hij ademt ook nog iets sneller als normaal.

We wonen heel ver van een dierenarts en hebben geen idee hoe we dit nu moeten aanpakken.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat we hieraan nog kunnen doen?

Het beestje zit al echt in ons hart en we kunnen hem al echt niet meer missen  :(

inge

Hoi,wat naar maar zou direct naar een vogelarts gaan!!
Ook al zou ik er een uur voor moeten rijden !!!
Het allerbeste gewenst en hopelijk komt het helemaal goed, ocharme.
Groetjes en sterkte ;)

rickiejj

Bedankt voor je reactie.
We zijn al aan het kijken wat er mogelijk is. We hebben helaas geen auto, maar hopelijk komt iemand zo met een auto.

Hij is nu wel iets anders weer in zijn reacties. Hij heeft al wat vrolijke fluitjes gemaakt en wil een beetje rond klimmen.
Helaas heeft hij nog niet echt de kracht, maar de wil is er in ieder geval.

Iemand enig idee waar dit zo opeens vandaan kan komen? Als ik op de site bij ziektes kijk, lijkt het toch het meest op een shock.

Mirjam

Je moet toch wel even naar een vogelarts met het schatje.
Houd em tot die tijd lekker rustig in zijn kooi en als je geen warmtelamp hebt, hang dan een grote doek over zijn kooi.
Heel veel sterkte en wie weet valt het mee!

inge

Hoi,blij voor jullie dat er iemand is die voor jullie wil rijden ;D
Ook al lijkt hij misschien al wat beter ,zou zeker toch gaan hoor!!
Hoe het zou kunnen komen kan ik niet zeggen ,laten jullie iets weten? Veel succes!!!!!!!!!!
Groetjes.

Mars

Omdat hij zo jong is en zo tam zou ik denken aan voedseltekort: dat hij dus nog niet goed kan eten zelfstandig.

Ik weet niet hoe het nu gaat en of jullie al naar een dierenarts zijn geweest, maar je kunt even wat suikerwater maken: dus even wat suiker oplossen in warm water en wat laten afkoelen. Misschien krijgt ie daar wat energie door. (beetje dwingen met eten mogelijk, bijvoorbeeld vanaf een lepeltje).
Als je brinta in huis hebt, zou je een papje kunnen maken met water.

Hoe was zijn ontlasting de heel week? Wel mooi stevig?
Waar woon je? Misschien dat er iemand van het forum wat pap in huis heeft, of bijvoorbeeld pellets die je tot papje kunt malen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Ik kan dit alleen maar beamen, warm houden, rust en trosgierst en druivensuiker geven en zo snel mogelijk naar de dierenarts.

EvelienM

staat ie in de buurt van de keuken? misschien dampen uit de keuken waar ie niet goed van is geworden? of geurkaarsen? daar heeft mijn parkiet een keer bijna het loodje door gelegd. ik hoop dat jullie er gauw achter komen wat het was, want het klinkt niet goed!