praten

Gestart door Sanne!!, februari 23, 2011, 10:45:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne!!

De laatste tijd begint Jaapie steeds meer te praten...Zo schattig  :-*

Hij roept de hele dag Waar is Jaapie? En hij zegt ook Hoi vriend want dat zeggen we vaak tegen de hond. En dan roept ie weer Jaapiejooo hahah zo leuk om te horen.

Nou zat hij net op mijn schouder en allemaal brabbelen en ik dacht dat ik gek werd want ik verstond er steeds meer van. Hij zei ook kom maar hier. En hup in je kooi Jaapie.

Ben ik dokter doolittle of is het echt zo  :D Nee het is echt zo hoor maar als je goed luisterd dan versta je steeds meer...

EvelienM

Hahaha ja leuk he, onze parkiet kon ook zijn naam (Puffy) zeggen en kusje, lieffie, poepie, pufje, hee puf en hoi puf en combinaties van dit alles. Grappige is dat we nu een halsbandparkiet hebben van 7 maanden oud die nu ook leert praten. Deze hebben hele hoge stemmetjes, zo schattig. Hij kan nu al Koppie krauw, kom maar, koekie, kiekeboe, nee, hallo en hoi zeggen :-). Puffy is er helaas niet meer, maar we hebben nu een logeetje grasparkiet Che van een ander forumlid en die kan nu opeens ook kom maar zeggen, terwijl hij volgens de eigenaresse dat nog niet kon zeggen. Hij praat verder wel ook. Dus grappig te zien dat de ene vogel een ander soort vogel ook woordjes kan leren :-).

Kijk voor de grap eens hier:
http://www.youtube.com/watch?v=tY2DSCWLFmk
zo leert die van mij nu praten :-)

parkietenwinkel

Wat supergaaf man! Hij heeft wel een grote woordenschat al zeg!
Hihi, de parkietenwhisperer.

petertje

Leuk! Mijne parkiet zit de hele tijd te fluiten, en ik doe de hele tijd mee, mijn ouders worden er gek van haha fwiehuwiet fwiehu :P